ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

יוצא לסיבוב נוסף • ללום נגד הוועדה של הגרי"ש

לפני מספר שנים הוקמה ועדת רבנים, על מנת לסייע לבנות שלא מצאו את מקומן בסמינרים בירושלים • יואב ללום,גילה שהעירייה מתקצבת את הוועדה, ומאיים ללכת לבג"ץ

יוצא לעוד סיבוב. יואב ללום בבג"ץ
יוצא לעוד סיבוב. יואב ללום בבג"ץ

יואב ללום יוצא למערכה חדשה.

כחלק ממאבקו באפליה בסמינרים ובמוסדות החינוך החרדים, פנה עו"ד יואב ללום בדרישה למחלקה המשפטית של עיריית ירושלים, להבהיר מדוע היא מעבירה כספים לידי ועדת הרבנים האחראית לשיבוץ תלמידות בסמינרים בעיר. בנוסף מבקש ללום לתת לוועדה סמכויות ולקבוע קריטריונים שעל פיהם תהיה מחוייבת לפעול.

כזכור, הורה הגרי"ש אלישיב להקים ועדה שתכלול נציגות רבנית, מכל רבדי האוכלוסיה החרדית, על מנת לבדוק טענות של בנות שלא התקבלו לסמינרים. הוועדה מחוייבת למצוא לכל בת פיתרון לימודים הולם.

עיריית ירושלים החליטה פה אחד עם ועדת הכספים להעביר דרך החברה העירונית 'אריאל' את תקציב הוועדה לרבעון הראשון של השנה. הסכום שהועבר עומד על 22,000 ₪.

בהסבר להעברה המיוחדת כותבת העירייה: "וועדת הרבנים עוסקת ומרכזת את הטיפול בערעורים של הורים על החלטת מוסדות החינוך בדבר אי קבלת תלמידות מסיבות שונות ללימודים במוסדות החינוך העל יסודיים".

אלא שההסבר לא קנה שביתה בליבו של ללום, ששלח פניה למחלקה המשפטית בעיריית ירושלים, בה הוא מבקש פירוט ארוך ומפורט על מספר שאלות עליהן הוא דורש תשובות.

בין הטענות שמעלה יואב ללום הוא כותב: "האומנם מותר לעיריית ירושלים להעביר לוועדת הרבנים של הגרי"ש אלישיב את התקציב שאושר, זאת לאחר שלא קיבלה סמכויות בשום מקום רשמי".

בנוסף מציין ללום, כי על פי הכללים המשפטיים לפיהם הייתה צריכה עיריית ירושלים לפעול, היא לא קיימה מכרז לוועדות נוספות, בטענה כי אולי ישנן ועדות נוספות ואחרות שהיו יכולות למלאות את התפקיד.

ללום דורש לקבל את המידע והנתונים המובאים בפני ועדת הרבנים ובנוסף לדעת מהם השיקולים העניינים להקים ועדה פרטית ולא עירונית.

לקראת סיום מכתבו דורש ללום לקבל את התשובות לכל השאלות בהקדם האפשרי, זאת "לאור דחיפות העניין".

ללום מוסיף, כי על פי תשובתה של העירייה הוא יידע כיצד לפעול, ועל פיה יחליט "בדרך אשר נלך והמעשה אשר נעשה", כאשר הוא לא שולל גם פנייה לבג"ץ.

בתגובה אומר עו"ד ללום: "הגרי"ש התבטא על כך שלאותה ועדה אין כלל סמכויות ומנהלי הסמינרים כלל לא מצייתים לרבני הוועדה. הפנייה שלי באה במטרה לקדם את בקשתו של הגרי"ש ולהעניק לאותה ועדה את הסמכות המתאימה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד