כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

לא משתלבים? המעסיקים לא רוצים את החרדים

אם שאלתם את עצמכם פעם, מדוע החרדים לא משתלבים בשוק העבודה, מנכ"לית מנפאואר לעסקים מעניקה את התשובה הנחרצת: "המעסיקים מהווים את החסם הגדול ביותר בפני תעסוקת החרדים"

אילוסטרציה: יעקב נחומי
אילוסטרציה: יעקב נחומי

אם שאלתם את עצמכם פעם, מדוע החרדים לא משתלבים בשוק העבודה, מנכ"לית מנפאואר לעסקים מעניקה את התשובה הנחרצת: "המעסיקים מהווים את החסם הגדול ביותר בפני תעסוקת החרדים", כך אמרה הגב' אורנה סגל.

"המעסיקים לא מספיק פתוחים לאוכלוסייה הזו", טוענת סגל, "עיקר המחסום שלהם הוא פסיכולוגי, והמצב קשה יותר אצל חרדים שהם גם אקדמאים. מעסיקים משוכנעים שעליהם לשנות את פניו של מקום העבודה כדי להכניס אליו עובדים חרדים".

סגל מוסיפה כי "יש לנו מעל ל25- אלף דורשי עבודה חרדים, וב3 השנים האחרונות הצלחנו לשלב 3,000 חרדים בשוק העבודה. אבל הביקוש מצדם הרבה יותר גדול".

גם מנחם אייכלר, מנהל משותף במחלקה חרדית במקאן אריקסון, רואה חשיבות בשילוב האוכלוסייה החרדית בתעסוקה. לדבריו, הציבור החרדי נמצא בתחילתו של שינוי גדול בנוגע להכשרת חרדים לעבודה. בשיחה עם 'ידיעות אחרונות' אמר אייכלר: "כיום ישנם 6,500 סטודנטים חרדים במוסדות השכלה אקדמיים בתחומי משפטים, מינהל עסקים ועוד. בצה"ל יש כ-1,500 חיילים חרדיים, אשר משרתים ומקבלים הכשרה, בעיקר בתחומים טכניים, פחחות ובתחום התוכנה והרשתות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד