כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

התעשיינים: "ההתייקרויות - מחסלות אותנו"

נשיא ההתאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, שלח מכתב להתעשיינים בו הוא מתלונן על גל ההתייקרויות בסדרת מוצרים במשק • "הממשלה מגלגלת את מחדליה על המגזר התעשייתי"

הורגים את המפעלים. מפעלי ים המלח. צילום: יעקב נחומי
הורגים את המפעלים. מפעלי ים המלח. צילום: יעקב נחומי

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש יוצא במכתב חריף לחברי ההתאחדות, בו הוא מכריז מאבק על הממשלה בעקבות סדרת ההתייקרויות בסדרת מוצרים במשק.

לדברי ברוש, "לצד חוסר המעש של משרד האוצר בטיפול בשער הדולר, החליט האחרון להטיל שורת גזירות, מדהימה באטימותה, על המגזר העסקי והציבורי בישראל, מבחינתנו המשמעות היא אחת – פגיעה ברווחיות התעשייה, בכושר התחרות שלה וביכולתה לצמוח ולהעסיק עובדים לצד פגיעה חמורה ברמת החיים של עובדינו".

ברוש מוסיף ומאשים: "במשך שנים ארוכות, ממשלת ישראל בוחרת שלא לנהל ולממן את כל מחדליה באמצעות גלגול העלויות על כתפינו, בשנים האחרונות הואצה מגמה מסוכנת זו".

בין הגזירות מונה ברוש את תעריפי החשמל היקרים, הנובעים לדבריו מניהול כושל של חברת החשמל, העלאת המיסוי על הבנזין, סולר, פחם ומיסי הקניה, העלאת תעריפי המים שנובעת מאי ניהול נכון של התאגידים, העלאת שיעור תשלומי הביטוח לאומי של המעסיקים בניגוד לסיכום שהושג ועוד.

לדבריו, היקפה הכלכלי של שורת הגזירות הוא כ-12 מיליארד שקל, ומשמעותה חיסול יכולתה של התעשייה הישראלית להתחרות, ובלימה מלאה של הצמיחה הכלכלית בארץ.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד