כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

מתכוננים לרכוש דירה? קבלו 'שי' מהאוצר

משרד האוצר מגיש היום תשורה לרוכשי הדירות ומעלה את סף הפטור ממס רכישה ל1.35 מיליון שקל • המתנה אמורה להקל על רוכשי הדירות, אך בפועל מספר קטן של רוכשים צפוי ליהנות מההטבה

מתכוננים לרכוש דירה? קבלו 'שי' מהאוצר
יצחק לב ארי מהיר חימה

במסגרת המהלכים להפחתת מחירי הדיור סוכם בין שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ ליו"ר ועדת הכספים, משה גפני, על הקלה נוספת לזוגות צעירים הרוכשים את דירתם הראשונה.

על פי הסיכום, הפטור ממס על דירה ראשונה יעלה מרמה של 1.14 מיליון ₪ כיום לרמה של 1.35 מיליון ₪. העלאה זו של הפטור תאפשר לעוד כ-8000 זוגות צעירים בשנה לרכוש דירה ללא מס ומפחית את עלות הדירה לכלל רוכשי דירתם הראשונה. בשאר מדרגות המס לא יחול כל שינוי.

צעד זה מתווסף לצעד אותו הובילו משרד האוצר וועדת הכספים שפעלו לאחרונה להעלות את מדרגות מס הרכישה למשקיעים, הרוכשים דירה שניה לרמה של 5% לדירות עד 1 מיליון ₪, מדרגה של 6% עד מחיר של 3 מיליון ₪ ומדרגה של 7% מעל 3 מיליון ₪. העלאת מס הרכישה למשקיעים תפחית את הכדאיות של רכישת דירה שניה וכך תגדיל את היצע הדירות לזוגות צעירים הרוכשים את דירתם הראשונה.

לדברי שר האוצר, מדובר במהלך שיקל על אלפי זוגות צעירים מהמעמד הבינוני בישראל הן במרכז הארץ והן בפריפריה לרכוש דירה.

לדברי יו"ר ועדת הכספים, "מצוקת הדיור הפכה בלתי נסבלת, ויש להתמודד איתה בכל החזיתות, אחד הכלים המשמעותיים לסייע בפתרון המצוקה הקשה היא ע"י הפחתת המיסוי, בשחרור כמה שיותר קרקעות לשוק ובהקלת ההליכים הבירוקרטיים על מכירת דירות ראשונות של זוגות צעירים".

חשוב לציין כי לטענת אנשי מקצוע אין בהנחה בונוס אמיתי לרוכשים, זאת מכיוון שמרבית הזוגות הצעירים רוכשים בכל מקרה דירה במחיר נמוך מהסף הקיים, כך שהעלאת סף הפטור לא תשפיע עליהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד