ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

רופאי המשפחה: "לא נרשום ריטלין"

למרות שלשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית הורתה לרשום ריטלין ההוראה לא תמומש • יו"ר איגוד רופאי המשפחה: "הוועדה לא התכוונה מעולם להתיר ריטלין להמונים. לא הוכח מעולם שהתרופה עוזרת לבריאים"

רופאי המשפחה: "לא נרשום ריטלין"
גיל נחשוני

הוועדה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית, הורתה לרופאי המשפחה לרשום ריטלין לכל דורש. אבל רופאי המשפחה לא יעשו זאת. כך אומר פרופ' שלמה וינקר, יו"ר איגוד רופאי המשפחה.

לדבריו "איגוד רופאי המשפחה המליץ וימשיך להמליץ לחבריו לרשום ריטלין רק למי שסובל מהפרעות קשב וריכוז ולא לפי רצון המטופל".

בהודעה שפרסם וינקר לרופאי המשפחה הוא מבהיר כי ברישום של כל תרופה מומלץ לכל רופא להיצמד להתוויה הרשומה במדינת ישראל בלבד. לפי התוויה זו ריטלין אכן לא נועד לכל.

"אין אף מחקר מדעי מוכח שמצא שהריטלין משפר את יכולות האדם הבריא", הוא אומר, "אמנם יש אנשים שחשו סובייקטיבית שזה עזר להם אבל יש אחרים שלא. קודם כל שיוכיחו לי שזה עוזר לאדם שאובחן ונמצא שאינו סובל מהפרעת קשב וריכוז", אומר וינקר.

עוד אמר כי שוחח עם יושב ראש הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית, פרופ' אבינועם רכס, שחתום על נייר העמדה מעורר הסערה וכי פרופ' רכס הבהיר שנייר העמדה לא מתייחס לריטלין.

לדבריו, נייר העמדה אינו מורה לרופאים איך ומה לרשום למטופליהם אלא קובע כי המצב בו רופאים נענים למטופליהם ונותנים להם תרופות מסויימות אינו מהווה הפרה של הכללים האתיים, אם התרופה מיטיבה עם האדם ואין בה סיכון.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד