כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

המשנה לנגיד פורש • סייע לשלב חרדים במעגל העבודה

פרופ' צבי אקשטיין לא יאריך את חוזהו בבנק ישראל - ויפרוש בתום 5 שנים בתפקיד • אקשטיין גיבש את מדיניות העסקת ושילוב חרדים במעגל העבודה

המשנה לנגיד, צבי אקשטיין. צילום: פלאש 90
המשנה לנגיד, צבי אקשטיין. צילום: פלאש 90

המשנה לנגיד בנק ישראל פרופ' צבי אקשטיין יסיים את תפקידו בסוף יוני השנה בסיום 5 שנים בתפקיד, כך נמסר הבוקר (ד) מבנק ישראל.

מאז כניסתו לתפקיד, ביוני 2006, היה פרופ' אקשטיין חבר בפורום המוניטרי המצומצם בבנק ישראל, אקשטיין היה מופקד מבחינה ניהולית על חטיבת השווקים ועל החטיבה למידע וסטטיסטיקה, שאת הקמתה הוביל. אקשטיין שימש גם כיו"ר מועצת מערכות התשלומים והסליקה, וכיו"ר ועדת הביקורת של הבנק.

בתהליך החקיקה של חוק בנק ישראל, הוביל אקשטיין את המגעים עם משרד האוצר לגבי הנושאים בחוק אשר נוגעים במשותף לבנק ישראל ולאוצר, הוא הקים יחד עם החשב הכללי באוצר ועם הרשות לניירות ערך את פורום שוק ההון, שעסק בין השאר בפיתוח שוק הריפו, בקידום מכשירים פיננסיים נוספים ובשכלול שוק ההון, בימים אלו הוא משלים את הכנת התשתית לאיגוח בשווקים הפיננסיים בישראל בשיתוף עם משרד המשפטים, רשות המסים, רשות ניירות ערך והפיקוח על הבנקים.

במסגרת הייעוץ הכלכלי של בנק ישראל לממשלה הוביל אקשטיין את התוויית המדיניות בתחום הטיפול בנושא העובדים הזרים, ועמד בראשן של כמה ועדות שדוחותיהן אומצו על ידי הממשלה, בהן הוועדה למדיניות התעסוקה, במסגרת זו הממשלה אימצה יעדי תעסוקה והגדלת ההכנסה מתעסוקה לאוכלוסיות החלשות בחברה ובמיוחד האוכלוסייה הערבית, החרדית ובעלי המוגבלויות, כמו כן, אימצה הממשלה את מכלול התוכניות כעקרונות עבודת ממשלה ארוכת טווח בהגדלת ההון האנושי, הקטנת חסמים והרחבת הנגישות של הנשים הערביות, הגברים החרדים ומקבלי הבטחת הכנסה לשוק העבודה, בימים אלה משלים פרופ' אקשטיין את כתיבת הדו"ח של הוועדה לנושא תעסוקת פלסטינאים שהקימה הממשלה.

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, הודה בחום לפרופ' אקשטיין על תרומתו הרבה לעבודת בנק ישראל בשנות כהונתו, על הידע הרב והמומחיות יוצאת הדופן בתחומים שונים ומגוונים שהביא עימו לתפקיד, ועל האנרגיה והרוח החיובית שהוא הביא לכל תפקיד שהוא עשה. הנגיד ציין שפרופ' אקשטיין סייע לו להוביל את עבודת הבנק בתקופה קריטית לכלכלת ישראל ולבנק ישראל, ועשה זאת בהצלחה רבה.

על פי חוק בנק ישראל התש"ע 2010, המשנה לנגיד ימונה על ידי הממשלה, בהמלצת הנגיד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד