ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

משכיל? סיכוייך לחלות בסרטן גבוהים יותר

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: אדם בעל השכלה גבוהה הוא מעשן פחות, מקפיד יותר על כושר גופני וסיכוייו לחלות פחותים יותר • אך במפתיע, סיכוייו לחלות בסרטן גבוהים יותר

משכיל? סיכוייך לחלות בסרטן גבוהים יותר

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אמש (ד) את נתוני דו"ח הבריאות לשנת 2009, כאשר הנתון המובהק מצביע על כך שככל שרמת ההשכלה עולה יורדים אחוזי הנכות, אחוזי המעשנים וחולי הסוכרת, ולעומת זאת עולה אחוז המקפידים על כושר גופני.

אך באופן מפתיע נמצא קשר בין רמת ההשכלה למחלת הסרטן, כאשר באופן מוזר למדי הקשר הפוך, כל שרמת ההשכלה עולה – עולה גם אחוז נפגעי הסרטן.

בקרב בני 20 ומעלה עומד מספר המעשנים על 20%, בחלוקה של 28% מהגברים ו-13% מהנשים.

אחוז דומה של האוכלוסייה דיווחו על פעילות גופנית של לפחות 30 דקות 3 פעמים בשבוע.

עוד בנתונים:

51% מבין בני 65 ומעלה באו לקבל חיסון נגד שפעת, מדובר בנתון חיובי שכן, קשישים מוגדרים כקבוצת סיכון והשפעת מבחינתם היא סכנה אמיתית.

ממוצע הביקורים אצל רופא לנפש בשנה עמד על 6.2, הקבוצה שמעסיקה את הרופאים הכי הרבה הם בני 65-74 בעלי השכלה נמוכה – כ-19 ביקורים אצל רופא במהלך השנה בממוצע, לעומתם, קשישים באותו הגיל עם השכלה של 16 שנות לימוד ביקרו רק 12 פעמים בממוצע אצל הרופא.

אצל 17% מהאוכלוסייה אובחנה אי פעם לפחות מחלה אחת מהרשימה הבאה: סרטן, סוכרת, אסטמה, יתר לחץ דם או אוטם בשריר הלב, כאשר מבין הקשישים (בני 65 ומעלה) כ-70% דיווחו על מחלה אחת מהרשימה לפחות ברקורד הרפואי שלהם.

המחלה השכיחה ביותר מבין אלו שנבדקו, היא יתר לחץ דם כאשר 11% מהאוכלוסייה לפחות סבלו ממנה, ו-53% מבני 65 ומעלה.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד