י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

איש בשורות: יורדו מחירי המים, הדלק והתחבורה הציבורית

במסיבת עיתונאים מיוחדת, הודיע נתניהו על שורה של הקלות כלכליות • התחבורה הציבורית תוזל ב-10%, הדלק יופחת ב-23 אגורות, ושכר המינימום יעלה ב-450 ש"ח • ב'קדימה' מגיבים: "זו לא מנהיגות, זו שבשבת"

בשורות לעניים. נתניהו
בשורות לעניים. נתניהו



ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ הודיעו היום (ה) בערב על שורה של הקלות כלכליות.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס נתניהו במשרדראש הממשלה שבקריה בתל אביב, הוא התייחס למשברים הכלכליים שפקדו בשנים האחרונות את ישראל וואת מדינות העום, והרחיב על הפעולות החברתיות שביצעה ממשלתו בשנה החולפת.

"אין שום יכולת להשפיע על מחירי הנפט בעולם", אמר נתניהו. "כיוון שאנחנו לא שולטים בזה, במצב שלא כל-כך עומד להסתיים, ייתכן שהמחירים הללו, כולל של מחירי הגלם - ימשיכו לעלות. לכן אנחנו מעודדים שימוש בתחבורה ציבורית.

"אנחנו מכריזים כאן שאנחנו הולכים להפחית את מחירי התחבורה הציבורית ב-10 אחוז".

נתניהו הודיע עוד, כי יופחת התשלום על המים לצריכה ממוצעת. על מחיר הדלק אמר נתניהו כי הוא יופחת ב-23 אגורות.

בנוסף הכריז ראש הממשלה כי שכר המינימום יועלה ב-450 שקל, לבעלי הכנסה של 3,850 שקל. "אנחנו תומכים בהעלאת שכר המינימום ומוכנים להנהיג את זה מיד", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הודה בדבריו לשר הפנים אלי ישי, ליו"ר ועדת הכספים משה גפני, ולשר לאיכות הסביבה גלעד ארדן על העצות ועל שסייעו להגיע לחבילה הזו.

הנציגות החרדית במסיבת העיתונאים, ישי וגפני, מיהרה לברך על הבשורות החדשות.

"ועדת הכספים דרשה לאורך כל החודשים האחרונים לשנות את מדיניות המיסוי בהפחתתת המס העקיף היוצר בעיקר את פערי המעמדות בישראל", אמר גפני, ובירך "על סדרת ההחלטות שישפיעו על הפחתת המס העקיף. חבל שהדבר לא נעשה מוקדם יותר כאשר קראנו לכך שוב ושוב".

גם השר ישי בירך על ההחלטות החדשות."מדובר בצעדים מקצועיים שהם תחילתו של שינוי. חוק המים והדלק של ש"ס הובילו את החשיבה החברתית כלכלית. נמשיך לעמוד על המשמר כדי לוודא יישום מהיר של החלטות אלו וגיבוש החלטות נוספות לטובת השכבות החלשות", דברי ישי.

דווקא לח"כ החדש, ישראל איכלר, הייתה ביקורת קלה. מחד, הוא בירך "על ההקלות החדשות וההנחות בתחבורה הציבורית בפריפריה", אך מאידך, קרא להחילם "גם על הערים ירושלים, ב"ב, אשדוד, בית שמש, מודיעין עילית וביתר עילית כמו גם ערים אחרות שהן פריפריה כלכלית ולא גיאוגרפית". הוא דרש לבדוק באופן יסודי את קביעת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בערים אלה הגבוהה בהרבה משאר הערים.


זו לא מנהיגות, זו שבשבת

בקדימה הגיבו בחריפות להודעות ראש הממשלה. "כך נראה ראש ממשלה בסוף דרכו. התקפלות סדרתית ומסרים סותרים מדי יום המושפעים מכותרות ומאיומים - הם סממנים מובהקים להיעדר מנהיגות ואובדן דרך. נתניהו לא פותר את הבעיות המהותיות של אזרחי ישראל".

לדבריהם, "נתניהו הוכיח כי הוא איננו באמת ראש ממשלת ישראל ובצר לו הוא מבין שהציבור מאס בו ובממשלתו המנופחת. היום נכתב פרק נוסף בתולדות הזיגזוגים של נתניהו. בימים שבהם האזור מוכה בחוסר יציבות - בישראל ומחוצה לה הוכח הערב שמילה של נתניהו היא לא מילה ושהחלטתו מותאמת לאדם האחרון שיצא מחדרו. זו לא מנהיגות זו שבשבת. נתניהו מוכיח שכשאין לך עמוד שדרה – גם כשאתה הולך ישר זה עדיין עקום, ולאזרחי ישראל אין על מי לסמוך בקרית הממשלה בירושלים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד