י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"ראיתי דמעות של אמהות" • ניסים זאב בראיון נוגע ללב על 'פרשת רמתי'

ח"כ ניסים זאב חושף בראיון מיוחד עם 'בחדרי חרדים' את מעורבותו ב'פרשת רמתי', ומגולל את התהליך שהוביל לפרסום מכתבם של גדולי ישראל • "זרמו אלי סיפורים קורעי לב" • "רמתי שיעבד את נפש הבנות, ניתק אותן מההורים, גרם להן נזקים נפשיים קשים" • מיוחד

"לעצור את התופעה המבישה". ח"כ ניסים זאב
"לעצור את התופעה המבישה". ח"כ ניסים זאב



במשך כמעט שנה מטפל ח"כ ניסים זאב מש"ס בנושא קורע לב: 'פרשת רמתי', שנחשפה כבר לפני כשמונה חודשים בפורום 'בחדרי חרדים'. בשקט, הרחק מהזרקורים, ומבלי לשתף את העיתונאים במידע שבידו.

חשיפת 'בחדרי חרדים':
פרשה חדשה • גדולי ישראל נגד "הכת של הרמתי" • מסמכים

"הסיפור החל כאשר החלו לזרום אל לשכתי סיפורים קורעי לב של בנות, של אמהות ושל אבות", מגולל בפנינו ניסים זאב את קורות הפרשה מאז נודעה לו ועד לפרסום מכתבם של גדולי ישראל, אמש באתר 'בחדרי חרדים'. "ראיתי את התסכול, התוודעתי לסיפורים השונים של הבנות, שהגיעו לפנימיה של אהרן רמתי, מכל קצוות הארץ. מיעוטן היו אשכנזיות, אך רובן בנות ספרדיות, שלומדות בסמינרים הטובים ביותר בירושלים! שתיים מהן למדו בסמינר שלי 'נוות ישראל', אך הסיפורים שזרמו אלי הגיעו גם מסמינרים נוספים.

"מנהלי הסמינרים, משום מה, העדיפו לשמור על שתיקה. כאשר ראיתי שהם לא עושים דבר כדי לעצור את התופעה המבישה, החלטתי לפעול. נגשתי לבית הדין של בד"צ 'בית יוסף' ופתחתי תיק תביעה". רמתי, מצידו, העדיף להעביר את התיק לבית הדין 'יורה דעה' בבני ברק, בית דינו של הרב מחפוד שליט"א, אולי משום היותו בן לעדה התימנית ומתוך תקווה כי הרב מחפוד יגבה אותו על מעשיו".

"ראיתי איך הבנות יושבות עם האיש"

בשלב זה קורא בפני ח"כ זאב את כתב התשובה, אותו ניסחה עוה"ד ועל פיו אין במקרה הזה זכות לנתבע לקבוע היכן ייתבע. "הנתבע מתגורר בירושלים, המוסד הנידון אף הוא נמצא בירושלים, לא מדובר בתביעת נזיקין בה הולכים אחרי הנתבע, אלא בתביעה שיש בה משום טובת הציבור, דיני נפשות וענייני צניעות – מקרים בהם הנושא נידון במקום בו נפתח התיק".

"בית הדין דן בנושא, תוך שהוא שומע עדויות רבות הן מבנות והן מהורים. בסופו של דבר נפסקו כללים עליהם על רמתי להקפיד בכל הקשור לניהול הפנימיות שלו", מספר זאב.

רמתי, מצידו, לא קיים את הפסק והמשיך לנהל את המוסד שלו כהבנתו.

"הייתי שם פעם בשעת לילה מאוחרת, וראיתי איך הבנות יושבות עם האיש בדירתו לשיחות. חלק מהשיחות היו גם 'אחד על אחד', דבר שבהחלט אינו תואם את ההלכה", מספר זאב, שחש חוסר אונים בשל העובדה כי למרות כברת הדרך הארוכה אותה עבר, לא הצליח לשנות דבר.

"בשלב מסוים נכנסתי אל הגראי"ל שטינמן כדי לספר לו את הסיפור. זה היה לפני למעלה מחצי שנה. הוא הורה לי להמשיך לדון בפרשה בביה"ד 'בית יוסף' עד למיצוי הנושא. הייתי גם אצל הרב שלום כהן, ואצל רבנים נוספים. בסופו של דבר, ולאחר ששום דבר לא הועיל, התחלנו לעבוד, בשיתוף פעולה עם ההורים, שלא הסכימו לחכות עד למיצוי ההליכים האחרים, על המהלך של החתמת רבנים, מכל החוגים והעדות, מהלך שנשא פרי הבוקר, עם פרסום המכתב בעיתונות.

"ניתק אותן מההורים, גרם להן נזקים"

"אתמול התקשרה אלי אחת מהאמהות, שבתה הייתה 'כלואה' אצל רמתי בעבר. היא אמרה שאינה מפסיקה לבכות מהתרגשות על המכתב.

"למען האמת, מאוד לא רציתי להגיע לפרסום הנושא. העדפתי לעשות את הכול בשקט, ורק רציתי להשיג את המטרה הסופית: סגירת המוסד. הלכתי איתו בכפפות של משי, כי לא רציתי להזיק לו. לא הגשנו תביעה אזרחית, לא חפשנו שיקבל עונש. גם לא חיפשתי את התקשורת, ואין לי מושג איך התפרסם שיש לי חלק בסיפור.

"הבוקר, בראיון שנתתי ברדיו, שאלו אותי האם בנות גדולות, ואנחנו מדברים על גיל של כיתות סמינר, על תיכוני, לא מסוגלות להתמודד עם אדם שכזה ולהחליט בעצמן על רצונן.

"השבתי להם שגם בפרשת גואל רצון דובר על נשים מבוגרות. ההבדל היחיד בין שני המקרים הוא שרצון שעבד גם את גופן וגם את נפשן של הנשים, רמתי שעבד את נפשן. אבל גם זה יותר מדי. הוא ניתק אותן מההורים, גרם להן נזקים נפשיים קשים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד