א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

נפגעי איבה תרמו למובארק 240 מיליון ש"ח

24 משפחות שאיבדו את יקיריהן בפעילות טרור אולצו לתרום 240 מיליון ש"ח למצרים • וגם: למה כדאי לאמץ הצעת חוק סינית המחייבת לכבד הורים • טורו של נחשוני

נפגעי איבה תרמו למובארק 240 מיליון ש"ח



נפגעי הטילים בישראל 'הותרמו' למען מובארק

מדינת ישראל העניקה היום בעקיפין מתנת פרידה מכובדת לנשיא המצרי המודח מובארק והוסיפה עוד 260 מיליון שקל למליארדים הרבים שכבר הוברחו על ידו ועל ידי בני משפחתו אל מחוץ לגבולות המדינה.

24 מתושבי הדרום שנפגעו ישירות מהרקטות והפצמ"רים שנורו במהלך השנים האחרונות לעבר ישראל, הגישו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע תביעת פיצויים נגד מצרים על שעודדה הברחה של אמצעי לחימה, כספים, מחבלים ומומחי טרור מתוך שטחה, בעיקר דרך ציר פילדלפי, לרצועת עזה.

בתביעה יחסו נפגעי הירי למצרים התנהגות זדונית ומכוונת והאשימו אותה בשיתוף פעולה של כוחות הביטחון שלה עם ארגוני הטרור, והענקת סיוע לוגיסטי פעיל ושיטתי לארגוני הטרור.

מי נטל על עצמו את תפקיד סנגורה של מצרים נגד האזרחים הישראלים שנפגעו בצורה קשה? לא תאמינו - היועץ המשפטי של ממשלת ישראל, יהודה וינשטיין.

וינשטיין העביר את חוות דעתו ה'מלומדת' לבית המשפט המחוזי בבאר שבע וכתב בה כי מדובר במדינה שלא זו בלבד שאינה מוכרזת כמדינה תומכת טרור, אלא היא אף מצויה ביחסי שלום עם מדינת ישראל ועם יתר מדינות העולם, ומאחר וכך לא ניתן לאשר תביעה נגדה על הפעלת מדיניותה בשטחה הריבוני, בטענה למעורבות במעשי טרור".

כדי למנוע אפשרות שגם שופטי בית המשפט בבבאר שבע מוציאים, מדי פעם, את אפם מחוץ ל'מגדלי השן' שבהם הם עובדים, ואולי אפילו גרים בעוטף עזה או שהם שכניו של עמיר פרץ בשדרות, הוסיף היועץ המשפטי לממשלה ליתר בטחון 'עדות אופי' לדברי הסנגוריה שלו על מצרים שבה נאמר כי דיון בתביעת נזקים מהסוג הזה עלול להוביל להתערבות מצד בית המשפט בסוגיות מדיניות אחרות. שמהן הוא בדרך כלל נמנע.

ויינשטיין כנראה לא שמע על בית המשפט העליון בירושלים, או שהוא סומך על כך שבבאר שבע לא שמעו על נטיותיו והנושאים שמעסיקים את השופטים בו.

"ניהול הליך כזה עלול אף להוביל לפגיעה קשה בריבונותה של ישראל ולפגיעה ביחסי החוץ בין המדינות, ואף עלול לחשוף את מדינת ישראל לתביעות בבתי המשפט במדינה ובמדינות
אחרות" - הסביר וינשטיין.

היום קיבל השופט יעקב שפסר את עמדת מצרים והיועץ המשפטי של...ממשלת ישראל ודחה את התביעה באותם נמוקים שהיועץ וינשטיין הכתיב לו. "נוכח העובדה שמצרים אינה מדינה תומכת טרור ומצויה ביחסי... 'שלום' עם ישראל ועם יתר מדינות העולם, לא ניתן לאפשר תביעה נגדה המופנית כנגד הפעלת מדיניותה בשטח הריבוני, בטענה למעורבות במעשי טרור" - פסק השופט מגרונו של היועץ וינשטיין.

כך נטלה מדינת ישראל את כספי הפיצויים בסך כ- 10 מליון שקל שדרשה כל אחת מ 24 המשפחות שנפגעו מירי הטילים והרקטות שהוברחו דרך מצרים לעזה, והעניקה אותם כמתנת פרידה למובארק המסכן, 'שוחר השלום',זה שסירב בכל 30 שנות שלטונו לדרוך על אדמת מדינת ישראל והכל, כמובן, רק ...מפני דרכי 'שלום'

לאמץ את החוק הסיני

מצוות כיבוד אב ואם היא אמנם אחד מעשרת הדברות, אבל לדאבוננו גם השכר של אריכות ימים, שנקבע כתשלום מיידי עליה אינו מצליח לעודד יותר מדי את הישראלים לקיים אותה. הרי מדובר ב'מצווה' ומי שרק רוצה יכול לקטלג אותה כ'כפיה דתית'...

וכנראה שהם רוצים.

קיבוץ בית אורן, למשל, עלה בפעם האחרונה לכותרות על רקע השריפה הגדולה בכרמל שכילתה אותו לחלוטין. אבל אנשי מצפון לא ישכחו את הפעם הקודמות שאנשי הקיבוץ הגיעו לראש הכותרות: זה היה לפני חמש שנים, כשהקיבוץ נקלע לבעיות כלכליות. מאחר ו'תפילין' לזרוק ראשונים ל'ים' כדי להשקיט את הסערה לא היו אז לחברי הקיבוץ החליטו באסיפת החברים להשליך את הזקנים.

'אבות' הקיבוץ נדרשו לעזוב אותו מיד ולחפש לעצמם 'פראיירים' אחרים שידאגו להאכיל אותם ולתת להם מקום להניח את ראשם בלילה.

אוהבי האסוציאציות השוו את אנשי הקיבוץ לאסקימוסים, הקוברים את זקניהם חיים בשלג כאשר הם פוסקים להיות תועלתיים. אם היו רוצים היו יכולים להזכר גם באבות הציונות שהשאירו את הזקנים והחולים לגורלם על אדמת אירופה העשנה והשיגו אשרות עליה רק ליהודים הצעירים ווחסוני הגוף.

בישראל ה'מתקדמת' אין ערובה שמציאות קשה זו לא יחזור על עצמה גם בעתיד, אבל דוקא בסין הנחשלת עומדים להבטיח את 'אל תשלכנו' ב...חוק.

לפני מספר ימים חגגו הסינים את 'ראש השנה' למניינם, ובהזדמנות 'חגיגית' זו הועלתה במשרד לעניינים אזרחיים של מועצת המדינה הצעת חוק לפיה ילדים בוגרים יידרשו לבקר את הוריהם המזדקנים באופן סדיר. אם לא יעשו זאת יוכלו ההורים לא רק לא להוריש להם דבר, שהרי צעד שכזה בסין אינו יעיל ואינו מרתיע - מה יש כבר לסיני להוריש לילדיו? מכח החוק יוכלו ההורים לתבוע את ילדיהם המתעלמים מהם, בבית המשפט. החוק יובא לאישור בקונגרס העממי של המדינה בעוד חודש וצפוי לעבור ברוב גדול.

בסין, כמו בישראל, מוצאים עצמם הקשישים יותר ויותר מנותקים מילדיהם, בדיוק כשהם זקוקים להם. פעם, בתקופת ה'מעברות' שלהם, התגוררו הסינים ב'פחונים' או בתי עץ שעמדו בחצרות משותפים, ברחובות קטנים וברבעים מוגדרים, והמבוגרים היו מוקפים בבני משפחה ובמכרים תומכים. היום, עוברים הצכעירים לרבי קומות והזקנים חשים נטושים ומוצאים עצמם מנוכרים.

ממש כמו אצלנו יותר ממחצית הסינים בני 60 ומעלה חיים כיום בנפרד מילדיהם הבוגרים.
לא היה מזיק, אם במקום כמה חוקים החוצים את העם, שליברמן או אחרים מעמידים לאחרונה במרכז סדר היום הפרלמנטרי, היו מאמצים גם אצלנו את הצעת החוק הסינית. ישראל היא הרי מדינה שיש לה חוקים מ'תקדמים', עותומאניים ומנדטורים. אולי אם נייבא לכאן חוק חיובי של הסינים יראה הכל מבעד לעינים המלוכסנות אחרת ומצוות כיבוד הורים לא תחשב עוד ל...כפיה דתית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד