י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

סוגרים שנה חיובית • מה יהיה בשנה הבאה?

איגוד התעשיינים מפרסם את הערכות המפעלים לגבי הרבעון הראשון ב2011 ומסכם את סיום 2010 • מה הענף המשגשג ביותר בארץ? ומיהו הענף הכושל? בכתבה שלפניכם

עובדים במפעל. תמונת ארכיון
עובדים במפעל. תמונת ארכיון

התאחדות התעשיינים מפרסמת היום (ה') את תוצאות סקר הציפיות בתעשייה, המסכם את נתוני ההתפתחות של התעשייה במהלך הרבעון האחרון של 2010 ומייצב את הציפיות לקראת הרבעון הראשון של 2011.

בענף האלקטרוניקה שחווה צמיחה מהירה בסיום 2010 ונתקל רק בקושי לגיוס עובדים מקצועיים, כאשר 81% מהתעשיינים מדווחים על קושי כזה, צופים בהתאחדות האטה עמוקה במהלך פתיחת 2011, ההאטה מושפעת בעיקר מהקפאת השווקים בחו"ל בהם חלה התדרדרות בתקופה האחרונה, וכתוצאה מההאטה בקליטת עובדים חדשים לענף.

דווקא בענף הכימיה צפויה עדנה, לאחר תקופה ארוכה של קיפאון אמור הענף להרחיב את פעילותו בעיקר בשווקים המקומיים, כמו גם קליטת עובדים חדשים במגוון מפעלים העוסקים בתחום.

נסיגה חדה נרשמה גם בענף מוצרי הגומי והפלסטיק, גם כאן נתקלו 82% מהמעסיקים בקושי בגיוס עובדים מקצועיים לעסק, בנוסף חלה התדרדרות ביצוא, נסיגה חדה במלאי חומרי הגלם ובניצולם, ונסיגה קלה במלאי המוצרים המוגמרים, כאן צפוי הקיפאון להימשך גם בתחילת 2011 והנסיגה תמשך ככל הנראה.

התאוששות מפתיעה נרשמה בענף המתכת והחשמל, לאחר 3 שנים רצופות של נסיגה, למעשה זהו הענף היחיד שרק בחודשים האחרונים נחלץ מהשפעות המשבר העולמי, כאן דווקא חלה הקלה בגיוס עובדים מקצועיים, למרות 82% מהמעסיקים שעדיין מתקשים בזה עדיין מדובר בשיפור ביחס לסקר הקודם, אז 93% מהמעסיקים התקשו למצוא אנשי מקצוע בתחום, למרות זאת, גם בתחום זה עדיין ישנם קשיים כאשר 43% מהמעסיקים מדווחים על קושי בקבלת אשראי חדש, ו-49% מדווחים על קושי בשמירה על מסגרת האשראי הקיימת, עם זאת הצפי לתחילת 2011 חיובי.

ענף המזון אמנם רשם האטה קלה בסיום 2010, אך מדובר בהאטה שבאה לאחר פריחה משמעותית ברבעון הקודם, וכנראה מדובר רק בהשפעה עונתית, גם להמשך 2011 צופים תעשייני המזון עתיד חיובי בשלל מובנים.

בענף הטקסטיל צופים התעשיינים המשך גידול מתון גם בפתיחת 2011, כך גם בענף הכרייה ומוצרי הבנייה.

נתון נוסף מצביע על כך שמרבית המפעלים הקטנים הם אלו שמתקשים להיחלץ מהקשיים הכלכליים שנגרמו להם בסדרת המשברים הגלובלית האחרונה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד