ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ליצמן תלה • הפוסטר החדש בלשכתו של ליצמן

סגן שר הבריאות תלה הבוקר בלשכתו פוסטר מרשים ובו ציורי ילדים כבדי שמיעה • הורים ופעילים למען ילדים חירשים בישראל באו להוקיר לו תודה

אכן, שומע. ליצמן. צילום ארכיון
אכן, שומע. ליצמן. צילום ארכיון

אם תיכנסו ללשכתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, תוכלו למצוא שם פוסטר חדש בגודל ענקי, ועליו מתנוססים ציורים של מכשירי שמיעה.

את הפוסטר המרשים הוא קיבל הבוקר (ה) במפגש הוקרה מיוחד שקיימו בלשכתו ראשי ארגון 'מיח"א'(ארגון לילדים חרשים בישראל). את הפוסטר הכינו ילדים כבדי שמיעה המתחנכים במיח"א.

"אתלה בלשכתי למזכרת", הבטיח להם סגן השר, וקיים.

במהלך המפגש הביעו הנוכחים, ובראשם המנכ"לית גלית כספי כהן, דברי תודה לפעילותו המיוחדת למען הילדים כבדי השמיעה והחירשים ובני משפחותיהם במהלך תפקידו כסגן שר הבריאות.

בין הנקודות שצוינו לשבח: הובלת המהלך להגדלת השתתפות המדינה במימון מכשירי שמיעה לילדים בכ-50%, ההישג של הכנסת להכניס את מכשירי השמיעה למבוגרים בסל התרופות - והוראת סגן שר הבריאות לחייב את כל בתי החולים בישראל לערוך בדיקת סיקור שמיעה לכלל היילודים בישראל מיד עם לידתם.

"הנתונים מצביעים על היקף נרחב לביצוע וכיסוי הבדיקה, המראה על הטמעה מהירה וראויה לציון" אמר ליצמן.

אחת הנוכחות, אם לשני ילדים כבדי שמיעה, עוררה התרגשות רבה כאשר הסבירה לנוכחים עד כמה סייעו לה הפעולות הנ"ל מבחינה כלכלית ומבחינת היכולת שלה להעניק לילדיה את הטוב ביותר.

מנכלי"ת מיח"א הדגישה כי תוכניות לאיתור ליקויי שמיעה ביילודים מאתרות מבעוד מועד את רוב התינוקות עם ליקויי שמיעה עצביים תחושתיים חמורים, במטרה להביא לטיפול מוקדם ככל האפשר. "לתינוקות שנמצאה אצלם תגובה לא תקינה לאחר הלידה, ניתנת הנחייה לבצע בדיקת שמיעה מלאה במכון שמיעה", אמרה.

לדבריה, "המאבק של מיח"א ושאר ארגוני החירשים בשנים האחרונות, להגדלת המימון למכשירי שמיעה, נשא פרי, תודות לאוזן הקשבת שמצאנו אצל סגן שר הבריאות, שגרמה לכך שסוף סוף מדינת ישראל תאפשר להורים להשיג עבור ילדיהם את המכשירים הטובים ביותר, בהוצאה כספית סבירה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד