כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גדולי ישראל נגד מד"א • 'קול קורא' אוסר את השירות

חשיפה: גדולי ישראל נגד קמפיין מד"א לשילוב חרדים בארגון, באמצעות שירות אזרחי • מד"א: 'איחוד הצלה' יזם המכתב • 'איחוד': לא אנחנו, "יש שם בעיות של צניעות" • כל הפרטים

גדולי ישראל נגד מד"א • 'קול קורא' אוסר את השירות

נושא השירות האזרחי עלה בימים האחרונים לכותרות. השירות, שנועד לאברכים המעוניינים להשתלב בשוק העבודה, זוכה למתקפה משולבת מבית ומחוץ.

בימים האחרונים הודיע האחראי על השירות, שר שלום ג'רבי, לגורמים המשלבים אברכים בשירות האזרחי, כי הם יאלצו להציב שעוני נוכחות במקומות בכדי לוודא כי האברכים עומדים בזמנים להם הם מחוייבים.

התקנה החדשה, שאינה נהוגה בשום מקום אחר, עוררה זעם רב בקרב המשרתים. חוסר האמינות המשווע שמפגינה המנהלת כלפי המשרתים, מוביל להתמרמרות רבה. "נראה את החיילים בקריה מחתימים שעוני נוכחות", אומר משרת חרדי ל'בחדרי חרדים'.

אלא שהיום נפתחת מלחמה גם מהזווית החרדית. במכתב עליו חתומים גדולי ישראל נכתב, כי אין לשתף פעולה עם יוזמת מד"א לשלב חרדים בארגון.

כזכור, לפני מספר חודשים יצא ארגון מד"א בקמפיין גדול, הקורא לחרדים להשתלב בשורות הארגון, ולמלא בכך שירות אזרחי. הקמפיין נחל כישלון חרוץ, ופחות מעשרים אברכים הגיעו לחתום קבע בארגון החילוני.

אז מי יזם את המודעה כנגד מד"א? על כך הדעות חלוקות.

יש האומרים כי גורמים ב'איחוד הצלה', הנמצאים במאבק מתמשך עם מד"א, יזמו את המכתב בכדי למנוע נהירה המונית לשורות הארגון. האינטרס הברור של הארגון, הנהנה אף הוא ממתנדבים העושים את שירותם האזרחי בארגון החרדי, הוא לטרפד את היוזמה, ולגדוע אותה באיבה.

אלא שגורמים ב'איחוד הצלה' דוחים מכל וכל את הטענות. "אין לנו שום קשר למכתב. מי שיזם את המכתב כנגד ההתנדבות במד"א, הם גורמים מטעם משמרות הקודש והחינוך, שהסבירו לגדולי ישראל כי השירות במד"א חושף את האברכים לבעיות צניעות קשות. הרבנים הבינו את העניין - וחתמו".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי השבוע הוחתם גם הגרי"ש אלישיב על המכתב, שצפוי להתפרסם מחר בעיתון 'יתד נאמן'.

צילום המסמך, באדיבות nrg יהדות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד