ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לגזור ולשמור: כל אפשרויות החיוג המוזלות מחו"ל לישראל

רוצים לשמור על קשר טלפוני עם המשפחה בארץ? בכתבה הבאה תמצאו את כל הפתרונות, המחירים וטיפים לחסכון בעלויות לשמירת קשר טלפוני עם קרוביכם האהובים

לגזור ולשמור: כל אפשרויות החיוג המוזלות מחו"ל לישראל



אחת הדילמות העומדות בפני כל יהודי המתגורר בחו"ל, היא כיצד לשמור על קשר טלפוני עם הקרובים בישראל, מבלי לשלם חשבון טלפון של כמה מאות דולרים בחודש. הנושא נוגע במיוחד למשפחות חרדיות, שהן משפחות גדולות, המפוזרות במספר מדינות בעולם ושהוצאות התקשורת שלהן גדולות. עבור הציבור החרדי, המקדש את ערכי המשפחה, שמירה על קשר הינה חלק בלתי נפרד מחיי היומיום בקרב משפחות חרדיות וציבור זה עוסק בשאלה כיצד מוצאים את האיזון בין הוצאה כלכלית חכמה לבין הצורך לדבר עם בנינו הלומדים בישיבות בישראל ופזורים ברחבי העולם. מעבר למישור האישי-משפחתי, הקהילה החרדית מקיימת תקשורת רציפה עם ישראל גם במישור העסקי, כיוון שלקהילות החרדיות בעולם עסקים נרחבים המצריכים תקשורת רציפה עם ישראל.

בכתבה זו נציג את מגוון ערוצי התקשרות המוזלים הקיימים, על יתרונותיהם וחסרונותיהם. חלקם מצריכים תשתית אינטרנט, חלקם כרוכים בחיבור של רכיב מיוחד למחשב או לטלפון. בנוסף, נסקור פתרונות ושירותים המציעים חבילת התקשרות זולה ונוחה לשימוש, המאפשרת להיות בקשר שוטף עם הקרובים האהובים בישראל ובתפוצות.

אם כן, מה האפשרויות הקיימות?

שיחות ישירות מהסלולר

פתרון נוח ומיידי זה הנו הפתרון היקר ביותר לשמירה על קשר עם המשפחה והקרובים המתגוררים בישראל. תעריפי דקת שיחה ממוצעת נעים בין 5 שקלים ל-15 שקלים לדקה (התעריפים משתנים לפי מפעיל ולפי מדינה). עלויות גבוהות אלו נובעות מ"הסכמי הנדידה" של חברות הסלולר המקומיות, הלוקחות בחשבון כי ביצוע שיחת טלפון ממוצעת, שאורכה כעשר דקות, עשוי להוביל לחיוב בסכום הדומה למחיר של מנוי חודשי בשרותים אחרים.

שירותי חו"ל מוזלים

• כרטיסי חיוג: את כרטיסי החיוג ניתן לרכוש בכל סופרמרקט או חנות. הם נגישים ומציעים תעריפי שיחה זולים במיוחד לקווים נייחים בישראל. אולם, אחד החסרונות של כרטיסי החיוג הוא שמשלמים עליהם מראש. כלומר, אם הכרטיס טעון ב-50 שקלים וביצעתם שיחות ב-25 שקלים, בפועל, בזבזתם 25 שקלים. בנוסף, בדרך כלל פג תוקף כרטיס החיוג בין אם השתמשת בו או ובין אם לאו. החיוב עבור דקת שיחה מחושב על פי דקה שלמה, אין פירוט שיחות ותעריף השיחה לסלולרי יקר מאד. בנוסף, במידה ונתקלתם בבעיה או בשאלה, לא תוכלו לקבל סיוע. אלה הם מוצרים שאינם כוללים שרות לקוחות. בין הכרטיסים המוצעים ניתן למצוא את: עמי, אסימון, בזק בנלאומי card014, TELETALK 012 ועוד.

• שרותים אינטרנטיים: היום, כשהעולם נמצא בעיצומה של מהפכת האינטרנט, צצים שירותים רבים הפועלים בטכנולוגיית שיח העוברת דרך האינטרנט. יחד עם זאת, יותר שכיחה האפשרות לשירות קווי, המבטיח לרוב איכות שמע טובה יותר. בין הפתרונות המובילים המבוססים על אינטרנט ניתן לציין את:

• Vonage: שירות אינטרנטי בחיבור פס רחב. יתרונות: מציעה חבילות אנלימיטד עולמיות לטלפון נייח ולמספר רב של מדינות. בנוסף, מוצע מכלול שירותים מתקדמים של שיחה חכמה והשירות הוא ללא התחייבות. חסרונות: ללא רשת אינטרנט - הקו אינו פעיל. זהו שרות אינטרנטי המושפע מתנאי הסביבה. השירות ניתן לתקשורת נייחת בלבד, כך שקיימת הגבלת שימוש ואין אפשרות להתקשר מכל טלפון. עלויות: חבילה חודשית 24.99 דולר. עלות לנייד : 17 סנט

• JAJAH: ספקית שירותי טלפון IP - מבוסס אינטרנט. יתרונות : השיחות מבוצעות באמצעות טלפון רגיל ללא צורך בהורדת תוכנה. עלות שיחה נמוכה יותר מטלפון רגיל כיוון שפועל באמצעות IP. איכות השיחה גבוהה כמעט תמיד והשירות קל לשימוש. חסרונות: ללא רשת אינטרנט - אין אפשרות לקיים שיחה. השרות מוגבל למדינות מסויימות. שיחות חינם מוצעות במסגרת השירות רק כאשר שני צדדי השיחה מנויים על השירות. לא ניתן לשלוח הודעות SMS. ניתן לשוחח רק 150 דקות שבועיות בחינם בין קווי טלפון. עלויות: למנוי - נייח - חינם ; נייד - 13.2 סנט
לא מנוי בשירות - נייח 4.4 סנט ; נייד: 22.1 סנט

• סקייפ: תוכנה הפועלת בתקשורת בין שני מחשבים (פיר 2 פיר) ובין מחשב לטלפון בשיטת
VOIP (Voice Over IP). יתרונות: ניתן לבצע שיחות מטלפון רגיל. ניתן לקבל שיחות, לשלוח SMS ולבצע שיחות וידאו. חסרונות: ללא אינטרנט השירות אינו פועל. שיחות חינם בין מחשב למחשב בלבד/ חיוג מהטלפון הסלולרי מצריך חבילת אינטרנט או חיבורwifi vמוגבל בטווח התקשרות. שירות לקוחות אינטרנטי בלבד. איכות השיחה הגבוה נשמרת רק כאשר שני המשוחחים נמצאת באותה מדינה. תקשורת בינלאומית, עשויה להתאפיין באיכות שמע ירודה. עלויות: נייח 2.6 סנט לדקה. נייד 15.9 סנט. מנויים בתשלום חודשי קבוע של 9.9 דולר: נייח 2.3 סנט. נייד 13.8 סנט

• MAGIC JACK: שבב שמתחבר למחשב באמצעות חיבור UBS הפועל על ידי חיבור לאינטרנט בטכנולוגיית. VOIP. יתרונות: שיחות בחינם ללא הגבלה בארה"ב וקנדה. חסכון בשיחות יוצאות ונכנסות בארה"ב וקנדה. ניתן לשימוש בנסיעות עם מחשב נייד כל עוד יש חיבור לאינטרנט. תשלום שנתי נמוך. חסרונות: ללא חיבור אינטרנטי השירות אינו פועל. קיים קושי בזיהוי צלילי DTMF בשימוש מהטלפון שמחובר לתוכנה (כלומר לפעמים הקשת מקשים אינה נקלטת ביעד הרצוי). בהשוואה ללוקאל 03 תעריפי שיחה לישראל יקרים. עלויות: עלות ממוצעת של 40$ ברכישת השבב, ותשלום שנתי בגין שימוש של 19$. נייח: 3 סנט לדקה. נייד: 20 סנט לדקה.

שרותים שאינם מחייבים חיבור לאינטרנט או מחשב

• בזקום: בזקום הינה חברת בת של מפעילת התקשורת בזק בינלאומי ושל קבוצת DSNR המשווקת מוצרים ישראליים בחו"ל, דוגמת הגרלות גרינקארד באינטרנט ושירותי שיחות בינלאומיות. השירות המוצע מספק מספר מקומי בישראל המנותב ליעדים בארה"ב. חסרונות: חלק מהשיחות מועברות בצורתVOIP , שירות לקוחות מצומצם. עלויות לניידים גבוהות. יתרונות: מציעים מספר ישראלי המנותב לארה"ב. מציעים תעריפים משתלמים לנייחים. עלויות: חבילות אנלימיטד לנייחים עד 2000 דקות. 10-סנט לנייד.

• Local03: שירות לוקאל03 השייך לחברת אומניטלקום הינו הותיק בתחום, ולמעשה מדובר בשרות הראשון מסוגו בתחום. מנוי השירות מקבלים מספר מקומי בישראל עם קידומת 03 המנותב לבקשת הלקוח, לכל מקום שירצה בעולם. בנוסף, מספר מקומי במדינת המוצא של הלקוח משמש לשיחות יוצאות לישראל ולמגוון מקומות נוספים בעולם. יתרונות: השירות חוסך את הצורך להתקשר עם מפעיל בינלאומי ומוזיל את עלויות התקשורת בצורה משמעותית. בנוסף, מובטח חיוג מהיר ונוח באמצעות מספר גישה או אפילו חיוג ישיר באמצעות תשתיות מתקדמות ונפח תעבורה גדול. חסרונות: לא ניתן להירשם לשירות ללא כרטיס אשראי. עלויות: העלות הממוצעת החודשית היא כ-15 דולר לחודש והיא מאפשרת שיחות ללא הגבלה בין טלפונים ניחיים, מישראל לארה"ב ולהפך. תעריף השיחה לנייד בארץ נע בין 5.9 סנט ועד 7 סנט (בהתאם למגוון החבילות).

בנוסף השיקה השנה אומניטלקום שרות חדש למשפחות חרדיות ממדינות שונות, שבניהן לומדים בישיבות בארץ. במסגרת השרות, תקבל המשפחה המתגוררת בחו"ל, שני מספרי טלפון : האחד – מקומי, בהתאם לאזור מגוריה. מספר זה ישמש את המשפחה לשיחות יוצאות המתקבלות אצל הבן השוהה בישראל. השני - מספר טלפון ישראלי עם קידומת 03, המיועד לשיחות שחויגו מישראל. שיחה זו, תתקבל בכל מקום בעולם בהתאם למיקומה של המשפחה.

לסיכום

עולם התקשורת העכשווי כולל מיגוון פתרונות לתקשורת בינלאומית. כל אחד מפתרונות אלו מתאים לצרכים או לקהל שונה וחשוב לבחון אותם על פי מספר משתנים: מחיר, קלות התפעול והשימוש, שרות הלקוחות והאמינות. יש לבחון מראש את אמינות המוצר ביחס לכמות הדקות המובטחת מראש (למשל רכישת כרטיס בן 800 דקות שיחה לישראל כשבפועל מסתבר שהוא מספיק רק ל-600 דקות. דבר שקשה לוודא מראש). חשוב לזכור כי לא תמיד כדאי לרכוש את הפתרון הזול ביותר. ידוע כי לעיתים, דווקא המוצר הזול הוא זה שיגרור הוצאות רבות מעבר להוצאה הראשונית. כדאי לבחור בפתרון הכולל שרות לקוחות מקצועי וזמין וגישה חופשית ושקופה לפירוט השיחות ולתנאי החבילה. זאת על מנת לוודא שפתרון התקשורת שבחרנו יאפשר לנו לתקשר עם המשפחה בקלות, יעילות ובזול.


כדי ללמוד יותר על שרות Local03 הפועל במגוון מדינות לחסכון עצום של הוצאות התקשורת לישראל ומישראל לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד