י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לראשונה במוזיאון השואה: מסלול מיוחד לילד החרדי

סיורים במוזיאון לוחמי הגטאות הם חלק מביקורי החובה של תלמידי ישראל, אך החרדים לא מגיעים, בשל מיצגים לא צנועים • כעת הוקם מסלול מיוחד, המתאים לציבור החרדי

מוזיאון השואה בקיבוץ לוחמאי הגיטאות. צילום: יעקב נחומי
מוזיאון השואה בקיבוץ לוחמאי הגיטאות. צילום: יעקב נחומי

סיורים במוזיאון השואה בקיבוץ לוחמי הגיטאות, הם חלק מביקורי החובה של תלמידי ישראל. אך הבוקר מפרסם העיתון 'מעריב' תחקיר, לפיו רבים מהתלמידים החרדים לא מגיעים למקום, בשל מיצגים לא צנועים.

בימים אלו הוקם לראשונה מסלול מיוחד, המיועד לתלמידים חרדים, שנבנה באופן בו לא יצטרכו לראות את המיצגים שאינם צנועים, כשהם עוקפים, למעשה, את אותן תמונות.

בנוסף לכך, יתמקדו הביקורים בזווית היהודית של הגטאות ומחנות ההשמדה: התלמידים ילמדו על חילול סמלי יהדות ושריפת ספרי תורה על ידי הנאצים, וכן כיצד שמרו היהודים בחרוף נפש על יהדותם.

בעקבות שיתוף פעולה בין אנשי 'מעיין החינוך התורני' למנהל מוזיאון לוחמי הגטאות, סא"ל במיל' רמי הוכמן, התאפשר העניין.

"במסגרת שיתוף הפעולה נוספו קטעי וידיאו וקטעי הנצחה מפיהם של ניצולים חרדים מאחר ולהפתעתנו גילינו שבין העדים שהוקלטו לא היה אף ניצול חרדי. כמו כן הוכנו תוכניות חינוכיות מיוחדות ואחת לשבוע תהיה השתלמויות למורים חרדים", אמר הוכמן.

"אנו סבורים שחשוב ללמוד ולהכיר את הנושא מבחינה חינוכית וערכית. התלמידים למשל יודעים שבשואה נרצחו רבים מיהודי אירופה, אבל רק לאחר שמבקרים במוזיאון ולומדים את הנושא לעומק, התלמידים מגלים כי הנאצים רצחו גם יהודים ממוצא מזרחי, ובין השאר נרצחו בשואה על קידוש ה' רבים מיהודי יוון ותוניס. לאחרונה גם שלחנו קבוצה ליד ושם כדי ליצור מסלולי סיור דומים גם אצלם, לאחר ביצוע התאמות ואני מקווה שבקרוב יחלו לבקר גם שם מורים ותלמידים", אומר יואב בן צור מ'מעיין החינוך התורני'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד