ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

ועדת נאמן לא תתערב בשכר הבכירים

למרות זאת, גיבשה הועדה מתווה שעשוי לפתור את סוגיית שכר הבכירים הגבוה • יש להבדיל בין חברות השייכות לגורם אחד לבין חברות פירמידאליות

יעקב נאמן. צילום ארכיון
יעקב נאמן. צילום ארכיון

ועדת נאמן הגישה היום (ד) את המלצותיה בנושא שכר הבכירים במשק. במרכז ההמלצות עומדת ההחלטה שלא להתערב באופן ישיר בגובה שכר הבכירים בחברות הציבוריות, מכיוון שהתערבות מסוג זה אינה קיימת בשום מקום ועשויה לגרום נזקים גדולים בהרבה מהרווח האפשרי בריסון השכר.

הוועדה מציעה 2 דרכים חלופיות למתן את שכר הבכירים באופן חיובי: האחת מציעה לשפר את מעמדם של הדירקטוריונים בחברות הללו, ולדאוג לכך שיקבלו עודף עצמאות, כמו גם שיפור יכולות הפיקוח של הדירקטוריון, ובנייה מסודרת של תהליך קביעת השכר.

בנוסף ממליצה הוועדה ליצור מנגנון שיבטיח כי הגדלת השכר לבכירים תבוא בד בבד עם תועלת למשקיעי החברה, כך ששכר גבוה יינתן כתמריץ לבנייה איכותית לטווח הרחוק.

כתוצאה מכך, תיאלץ כל חברה ציבורית לקבוע תקרות שכר ודירוג שיושפע מהצלחות לפי קריטריונים מוגדרים מראש.

מדיניות גמול זאת תיאלץ לקבל את אישורם של מרבית בעלי המניות הקטנים בחברה, זאת לאחר שעברה את ביקורת הדירקטוריון וקיבלה את אישורו, במקרים חריגים במיוחד, ולאחר הסכמת הדירקטוריון ואסיפת בעלי המניות תהיה החברה רשאית לחרוג מהקריטריונים.

כל זה מתייחס לחברות בהן בעל השליטה האחראי למינוי הדירקטוריון הוא הבעלים של מרבית החברה, כך שההנחה ההגיונית היא כי אין לו אינטרס לשלם שכר גבוה במיוחד, ולפיכך חברי הדירקטוריון יהיו חפים מלחץ ויוכלו לבחון את השכר באופן נייטרלי, אך בחברות בעלות מבנה פירמידאלי בהן בעל השליטה מחזיק באחוז מצומצם של הבעלות אכן יש לבחון כיצד לתת את השליטה בנושא השכר בידי הציבור.

קישורים:
ועדת נאמן: יוגבל שכר הבכירים במשק בחקיקה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד