כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

דבר כזה עוד לא קרה: נתניהו הצביע נגד ביבי

40 ח"כים דרשו דיון ונתניהו רותק לכסאו • ח"כ אקוניס צעק ל'קדימה': 'מושחתים נמאסתם' - והמהומה פרצה • "תוציאו את הבריון הזה", זעק ריבלין לסדרנים שגררו את ח"כ בראון

ביבי מספר על הישגים
ביבי מספר על הישגים



דבר כזה, עוד לא קרה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעולם.

בסיומו של יום מייגע, במהלכו הצליחה האופוזיציה להושיב את ראש הממשלה, רתוק לכסאו לאורך כל שורת הנאומים, לבקשת 40 ח"כים שחתמו על כך - הגיעה גם עת ההצבעה.

ההצבעה הייתה: בעד נאומו של ראש הממשלה (כלומר נגד הצעת אי-אמון של האופוזיציה) או נגד הנאום (תמיכה בהצעת האי-אמון של סיעות האופוזיציה).

ומה לדעתכם הצביע נתניהו?

נגד הנאום.

ברק מבלה בכנסתצילום: ברק מבלה בכנסת
ברק מבלה בכנסת


"תוציאו מיד את הבריון הזה", צעק ריבלין

קדמו להצבעה עימותים קולניים קשים.

תחילתם, עת עלה ח"כ אופיר אקוניס מהליכוד אל דוכן המליאה. עוד קודם לכן ידעו אנשיו כי הוא מתכנן לנאום נאום, שיעורר רעש רב. הוא פתח במילים "מושחתים - נמאסתם" - ואז פרצה המהומה.

חברי הכנסת של 'קדימה' החלו לצרוח כמעט בלי שליטה. יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, ניסה נואשות לעצור את ההתדרדרות, אבל ללא הצלחה מרובה. שוב ושוב קרא לסדר, אבל הסדר בושש לבוא.

בהמשך, החל להוציא ח"כים החוצה. כך מצאו עצמם יואל חסון ורוני בראון נגררים בידי אנשי הביטחון החסונים.

"זוהי גסות רוח לומר על כל המפלגה מושחתים", צעק אריה ביבי.

"יש גם גבול לכל חוצפה, מה זאת הבריונות הזאת?" – כעס ריבלין.

"שראש הממשלה הזה יצא", השיב לו חסון, בחוצפה.

"תוציאו מיד את הבריון הזה", צעק ריבלין לסדרנים הגוררים את בראון.

לגופו של עניין ביקש ריבלין מאקוניס לחזור בו מהתבטאותו, אך אקוניס התעקש וסירב.

למען האמת, הבלאגן היה כה גדול עד כי במו-עיני ראיתי איך הקריאה השלישית לסדר, ש'הוענקה' לחסון, הייתה בלתי מוצדקת. מישהו צעק בחלל המליאה, ריבלין הסתובב, וקרא לחסון לסדר. אלא שחסון אפילו לא צייץ.

בין לבין, הצליח אקוניס גם להשחיל את המילים המצליפות. הוא סיפר על רשימת המושחתים של קדימה, על איך קפצצה ציפי בערב הבחירות "מבר לבר בתל-אביב" ועוד אי אלו פנינים, שלמזלם של חברי 'קדימה' שיצאו ברובם החוצה, לא נאלצו להאזין להם.

כששבו, הסתובב לעברם שר הבטחון אהוד ברק, בסיבוב של 180 מעלות לכסאו, הביט בהם במבט ציני, וקרא: "הו, ברוכים השבים".

זה היה משפיל למדי, חובה להודות. ההערה, בהחלט פגעה במקום בו רצתה לפגוע.

ליצמן וישי מנצלים את הזמןצילום: ליצמן וישי מנצלים את הזמן
ליצמן וישי מנצלים את הזמן


"גם אצלנו יש רעידת אדמה", אמר ביבי

רגע לפני ההצבעה, נישאו גם הנאומים הרשמיים. נאומו של ראש הממשלה, ואחר-כך נאומה של יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני.
ו
"ידידיי חברי הכנסת", פתח נתניהו. "אני מציע להרגיע קצת את הרוחות. אנחנו נפגשים פה אחת לשלושה שבועות, ואני לא יכול להגיד לכם שזה הדבר הכי נעים לשמוע כאן את דברי הביקורת, הגינויים, לא מעט גידופים, אבל כפי שאני שומע בשוויון נפש, אותה שלוות נפש מחייבת גם את חברי האופוזיציה".

ראשית, הוא 'עקץ' את החברים ששמותיהם הופיעו בין 40 מבקשי הדיון, ולא טרחו להגיע. "הזמן של ראש הממשלה יש לו ערך מסוים. אני יושב פה קרוב ל-4 שעות, וחברי הכנסת שמגישים את הדרישה לדיון הזה, יושבים בקפיטריה, במשרדיהם, בכל מקום - אבל לא פה. וכשהם באים הנה ושומעים תגובה אחת לשרשרת של דברי ביקורת, גנאי וגידופים, הם קופצים מכיסאותיהם, יוצאים החוצה. אני נהגתי באופן שונה מאוד. כיצד ועד כמה אני וחבריי היינו שונים באופוזיציה אל מול הממשלה הקודמת".

כאן החל נתניהו למנות את הישגיו מאז הנאום האחרון שלו מעל דוכן הכנסת.

"אגב, כל פעם אני קורא לכם עובדות , אני לא ממציא. זו ממשלה שעושה. יש פה הרבה שמדברים, אבל הממשלה הזו עושה ועושה ועושה".

הוא סיפר כי התקשר אמש לראש ממשלת ניו-זילנד, ג'ון קי, ו"הצעתי לו עזרה". אמרתי "שיש לנו מומחיות מסוימת בפינוי מהריסות וכדומה. אמרתי לו, אדוני ראש הממשלה, אצלך יש רעידת אדמה וגם אצלנו יש רעידת אדמה. רק שרעידת אדמה שלנו חובקת חלק נרחב משטחו של העולם. מאפגניסטן עד המגרב. ממעבר החייבר עד מיצרי גיברלטר, יש רעידת אדמה. היא מפילה בנינים בחלק מהמקומות, מערערת אותם במקומות אחרים, והרעש נמשך ולא נגמר. ראינו אותו בתוניסיה, אחר כך במצרים, בתימן, בבחריין, בלוב וזה רחוק מאוד מלהסתיים".

הוא סיים עם נושא השלום, ועם העובדה שאין כיום לישראל פרטנר אמיתי.

הח"כים החרדים בפעילות חברתיתצילום: הח"כים החרדים בפעילות חברתית
הח"כים החרדים בפעילות חברתית


"טוב, ראש הממשלה טוב במכירות", אמרה ציפי

לבני, כמו תמיד, השיבה לו בלשון מושחזת. הופעתה, חייבים להודות, היא מרשימה ביותר. הלבוש השחור האהוב עליה רק מוסיף לה עוצמה והילה.

"טוב, ראש הממשלה טוב במכירות, היה צפוי שימכור לנו", אמרה, והסבירה למה לחברי הכנסת ולעם הוא לא יצליח למכור את מה שהוא מתכוון למכור להם.

כל אותה עת ישב נתניהו בכסאו, חיוך ציני מרוח על שפתיו, ועלעל בדפים שבידו. כל כולו נותן תחושה של "נו,טוב, מיידעלה, מה היא מבינה"...

ואז החלה לתאר בתיאור מרשים למדי את מערך הזגזוג של נתניהו ב-21 הימים האחרונים, אותם צבע בוורוד. "היה בהם שבוע שיום אחד מינו רמטכ"ל א', למחרת רמטכ"ל זמני ב'. מפי ראש הממשלה שמדבר על ביטחון. היה לנו שגריר ללונדון ובחזרה. היה לנו שגריר לאו"ם, אולי, עוד לא יודעים. לא בטוח. היה לנו התעקשות על המס על הדלק ולאחר מכן חזרה מזה. היה לנו דיבור על חומרי הגלם שעולים בעולם ולכן אי אפשר להפחית את מחיר הדלק, ואז מפחיתים. כל זה מה שהיה ב-21 הימים האחרונים. אני מודה שאני לא הסתכלתי על כל הפוטואופים שעשית במהלך התקופה הזאת.

"וכל זה אדוני ראש הממשלה עוד לפני תיאור הפעילות המדינית המפוארת שבה אתה מתברך. טלפון לראש ממשלת ניו זילנד. כולנו איתם. תודה לאל שעוד מישהו עונה לך לטלפון אדוני ראש הממשלה. כי כל הדלתות נטרקות בפניך.

"ראש ממשלה שחי ברווח הצר שבין ש"ס לליברמן. עמדתו היחידה – העיקר שתסכימו בניכם על משהו - גיור צבאי מיהרת להצטלם עם החיילים, עכשיו שרק יסכימו בניהם משהו. שעון קיץ אני לא יודעת איפה אתה עומד. זה נכון לחברתי כלכלי. תקציב דו שנתי הפך לדו שבועי".

ואז התקיימה ההצבעה. נתניהו טעה ולחץ: נגד.



טבלת המצביעים נגד:


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד