ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מדוע יו"ר ביקור חולים רוצה לפתע לסגור את בית החולים?

חודשים זעק יו"ר עמותת 'ביקור חולים', ד"ר יורם בלשר, נגד סגירת בית החולים - ופיתאום מהפך: "לפרק את בית החולים" • אתר 'בחדרי חרדים' מציג את המסמכים • חשיפה

ביקור חולים. צילום:012net
ביקור חולים. צילום:012net

חודשים ארוכים זעק יו"ר עמותת בית החולים 'ביקור חולים', ד"ר יורם בלשר, נגד סגירת בית החולים, המצוי בקשיים כלכליים. הוא לחם, הפעיל לחצים ודרש להציל את בית החולים.

והנה לפתע - מהפך.

בימים האחרונים שיגר ד"ר בלשר מכתב ובו הוא כותב כי הגיע למסקנה שיש לסגור את בית החולים הוותיק. בלשר אף מאיים כי אם בית החולים לא ייסגר בתוך 48 שעות - הוא יסגור אותו בעצמו.

באופן רשמי מעלה יו"ר העמותה נימוקים רשמיים, אך צקורות בבית החולים אמרו לנו, שלא לציטוט בשמם, כי כפי הנראה הבין ד"ר בלשר כי מסתמן פתרון למצוקת בית החולים - אלא שהוא לא יהיה חלק ממנו. כיוון שכך, אומרים אותם גורמים, עדיף לו שהמקום ייסגר. יש אומרים שאף הוצעה לו הצעה מפתה מבית חולים חרדי אחר - מעיני הישועה - אשר נותר לאחרונה ללא מנכ"ל.

מאחורי הקלעים מנסים סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ומשרד הבריאות למצוא פתרון לבית החולים. בין היתר הועלתה הצעה לפיה ימשיך ארקדי גאידמק להפעילו לחמש שנים נוספות. אלא שנכון לעכשיו, מתנגד שר האוצר, יובל שטיניץ, לפתרון, ואף הביע את התנגדותו בפגישה משולשת שנערכה השבוע יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, התומך בהצעה.

ל'בחדרי חרדים' הגיעו המסמכים הבלעדיים של הפרשה - מכתבו של ד"ר בלשר, מכתבו של חבר הנהלת העמותה, הרב שלמה פפנהיים, מכתב התשובה של סגן שר הבריאות - והם מתפרסמים כאן בחשיפה ראשונה.










תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד