כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

תפילה בכותל נוסח צ'ילה: בלי מנהרות

הכורים מצ'ילה קיימו בכותל תפילת הודיה על הנס בעומק האדמה • אבל הטראומה עדיין לא נעלמה: הם לא הסכימו להיכנס למנהרות הצרות, והסתפקו בהסבר בעל-פה • תמונות

ממעמקי האדמה. הכורים בכותל, הבוקר
ממעמקי האדמה. הכורים בכותל, הבוקר

הכורים מצי'לה הגיעו הבוקר (ה) לכותל המערבי, להודות לבורא עולם על הנס שפקד אותם בצאתם מעומק האדמה אל אויר העולם.

הכורים התקבלו ע"י שר התיירות מר סטס מיסז'ניקוב שקידם את בואם לארץ ישראל כשהוא מציין את המאבק היהודי התמידי על חייו – בדומה למאבק על חייהם. "יש בינינו קו סימבולי המחייב אתכם ואותנו להתפלל ולדאוג לקיומו של האחר", אמר.

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ בירך את הכורים בציינו שהעם היהודי התפלל לשלומם כמו תפילתו התמידית לשלום בעולם כולו ולשלום בארץ. "אנחנו חפצי שלום וחפצים בטובתם של שכננו כל העת בצד התמודדות עם אויבים שאינם רוצים בקיומנו. ביקורכם כאן מבטא את מחשבותינו לסייע ולהושיט יד לכל מי שזקוק. המקום הזה מרכזו הרוחני של העם היהודי הוא בית תפילה לכל העמים, שלמה המלך ביקש שגם הגוי הבא מארץ רחוקה ומתפלל במקום זה שיתקבלו תפילותיו, ואני תקווה שתפילותיכם יתקבלו ברצון", אמר.

הכורים ניגשו בהתרגשות רבה אל אבני הכותל המערבי, הטמינו פתקים ונשאו תפילה חרישית במשך זמן ארוך, ולאחר מכן הביעו הודיה לבורא עולם על הניסים שפקדו אותם.

הכורים לא ביקרו במנהרות הכותל המערבי לבקשתם בגלל תחושת הפחד הקיימת בהם בעקבות הארוע בצ'ילה, אך שמעו הסבר מהמדריכים על הכותל המערבי ועברו.













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד