כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ומי בונה מקוואות? משרד הבינוי והשיכון

בבת ים נחנך מקווה המאפשר מענה לבעלי מוגבלויות החפצים להיטהר • הייתה זו סגירת מעגל לבנייה שהחלה עוד בימי משרד הדתות • אטיאס הבטיח: "זה לא המקווה האחרון שנבנה"

טקס חנוכת המקווה בבת ים. צילום: בחדרי חרדים
טקס חנוכת המקווה בבת ים. צילום: בחדרי חרדים



בטקס רב רושם נפתח בשבוע שעבר מקווה "טהרת אסתר" ברחוב הלפר בעיר בת ים. באירוע החגיגי נכחו רבנים, שרים, אנשי ציבור וקהל מקומי רב.

המקווה המפואר הוקם לאחר שנים ארוכות של מאמצים והשקעה גדולה, כאשר ייחודו של המקווה המשתרע על פני שתי קומות הוא שטחו הגדול (כ-450 מ"ר) והמתקנים המיועדים לאוכלוסיה רחבה עם מספר מקוואות ומחשבה גם על המוגבלים בתנועה עם אזור מיוחד עבורם, כדי לתת גישה לכלל הקהל למקווה הטהרה. המקווה הינו מבנה ייחודי בכל הארץ באופן שנבנה ובמגוון השירותים שהוא מציע לרווחת תושבי האזור ומשתמשיו.

את הטקס כיבדו בנוכחותם הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, הרב הראשי לבת ים הרב יוסף בר שלום, הרב אליהו אלחרר, ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני, מ"מ ראש העיר אורי בוסקילה, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, שר הדתות יעקב מרגי, הנהלת העיר, רבני השכונות בעיר בת ים והסביבה וראש המועצה הדתית בת ים בנימין אלחרר, שהשקיע מאמצים רבים בפתיחת המקווה.

בקביעת המזוזה בפתח הבניין התכבד הרב יונה מצגר ובגזירת הסרט ראש העיר שלומי לחיאני. בקביעת מזוזות בחדרים התכבדו השרים אריאל אטיאס ויעקב מרגי. לאחר הטקס עברו הנוכחים לסעודת מצווה שם בירך ר' בנימין אלחרר את משרדי הממשלה, העירייה והמשפחה התורמת על השלמתו של המקווה, לאחר 10 שנים בהם לא היה המקום פעיל.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר בטקס: "כמי שבונים מבני ציבור רבים ברחבי הארץ אנו שמים דגש על מקוואות, במקום שנדרשת התערבות המשרד מתקציבי פיתוח ומבני ציבור. זו זכות גדולה למשרד לקחת חלק בבניית מקוואות ומגמה זו תימשך ביתר שאת כפי שהייתה בשנים האחרונות".

העלות: 5.6 מיליון ש"ח

הטקס היווה סגירת מעגל: המכרז הראשון להקמתו נערך על ידי משרד הדתות כבר לפני כתשע שנים כדי להחליף מקווה ישן ומתפורר שהגיע למצב של מבנה בלתי ראוי הן הנדסית והן הלכתית. עם פירוק משרד הדתות, הועבר המשך הטיפול למשרד הבינוי והשיכון והוא שקיבל לידיו את ביצוע פרויקט המקוואות שצמח במשרד הדתות.

בהיעדר שירות חיוני וקריטי זה של מקוואות טהרה באזור - נעשתה חשיבה עם הנהלת העיר, כיצד להקים מבנה כזה, שייתן מענה למגוון גדול של האוכלוסייה, כמו גם מוגבלים בתנועה.

כדי לשמור על שירות ראוי שיהלום את הייעוד שלו, המקווה נבנה באמצעות חומרי הבנייה הטובים ביותר הקיימים בשוק, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ביותר. כך למשל באופן השימוש במים ובניצולם, בהפעלת מערכת החימום והמיזוג, ניצול מאגרי המים הטבעיים בימות הגשם, כל אלה לצידם של חומרי גמר טובים כדי להוזיל את עלויות התחזוקה השוטפת.

עלות המקווה הייחודי עומדת על כ-5.6 מיליון שקל מהם תיקצב משרד הדתות כ-3.43 מיליון שקל ומשרד הבינוי והשיכון סך של כ-2.17 מיליון שקל אשר הקצה המשרד בשל החשיבות העצומה אותה הוא רואה בבניית מבני דת בפרט, כמו גם מבני ציבור בכלל. את תכולת המקווה תרמה משפחת הנרי ואסתר סווקה הי"ו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד