כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

יו"ר מנהלת השרות האזרחי מתגונן: "אני מחמיר עם החרדים בגלל המקטרגים"

בעקבות ההחמרה בתנאי המתנדבים החרדים בשירות האזרחי מתגונן יו"ר המנהלת ואומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו עושים את זה רק בכדי לסתום פיות" • "אני מבקש מהאוצר להעלות תנאים, והם אומרים לי שהחרדים קומבינטורים" • וגם: "כולם מברכים אותי על כך"

מתנדבים חרדים. תמונת ארכיון
מתנדבים חרדים. תמונת ארכיון

מעל 1700 אברכים החלו בשנתיים האחרונות לשרת את המדינה במסגרות שונות המאושרות על ידי המנהלת המתפעלת את השירות האזרחי.

בשבועות האחרונים, החלה המנהלת להחמיר את התנאים למשרתים. מאות המשרתים, קיבלו הודעה כי מהחודש הנוכחי, הם יאלצו להחתים כרטיסי נוכחות בשעת ההגעה והיציאה מהמתחם בו הם מבצעים את השירות.

ההודעה הזו מגיעה לאחר החמרת הביקורות גם בהיכלי ה'כוללים', מה שיוצר את הרושם כי מוסדות המדינה הפסיקו להאמין לציבור החרדי, ומהיום והילך כל צעד של אי מי הנמנה על הציבור החרדי ייבדק בשבעים עיניים.

בראיון ל'בחדרי חרדים' מסביר ראש המנהלת השירות הלאומי-אזרחי, שר שלום ג'רבי את הנהלים החדשים.

"אף אחד לא יכול להאשים אותי שאני רודף את הציבור החרדי", פותח ג'רבי את דבריו. "יחד עם זאת חייבים להבין ולזכור שכמו שיש קומבינות במגזר הערבי והחילוני גם במגזר החרדי הן קיימות".

ג'רבי מסביר כי הסיבה לנוהל החדש היא לנקות את שמם של הציבור החרדי אשר גורמים אינטרסנטיים באים ללכלך את שמו.

"הציבור החרדי עושה שירות אזרחי מצוין. יש לנו במה להתגאות, באים אנשים ומשמיצים את הציבור, אז בוא נמנע את הוצאת השם רע ונוכיח לכולם שהחרדים עושים את זה בצורה טובה.

• שמענו על אברכים שמתנדבים שזועמים על הנוהל החדש.

"אנחנו עומדים היום על 1700 מתנדבים בשירות האזרחי. אנחנו במנהלת עובדים על כך שכל אברך שישרת כאן יקבל תעודת מקצוע בסוף השירות. הדבר הזה מחייב כסף ממשרד האוצר. המשרד עצמו מושפע מכל מיני שמועות, בשביל למתן את השמועות ולהוכיח שהם אינן נכונות, היינו חייבים ליישם את הנוהל החדש".

• אתה קיבלת ביקורת על הנוהל?

"העמותות עצמן שעובדות איתנו בירכו אותי על כך. המתנדבים שפגשתי בימים האחרונים לא אמרו מילה רעה על הנוהל הזה. למה שמישהו התנגד אם הוא משרת בצורה טובה ונכונה.

"איני מבין מאיפה הביקורת הזאת באה. אני עצמי לא צריך להוכיח לאף אחד שום דבר אבל הדבר העיקרי הוא לנקות את השם הרע שעושים לציבור החרדי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד