ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המועצה לצרכנות: תמי 4 מרמה הלקוחות

מעקב המועצה לצרכנות גילה כי חברת תמי 4 לייצור מערכות מים, ביצעה הטעייה של הצרכנים • הללו נאלצו להוסיף 299 שקל למחיר הקנייה כדי שלא לאבד האחריות• תמי 4: נתקן את העיוות

המועצה לצרכנות: תמי 4 מרמה הלקוחות

חברת תמי 4 העוסקת במערכות לצריכת מים מטעה את הצרכנים. כך טוענת המועצה הישראלית לצרכנות.

המועצה העוקבת באופן שוטף אחר האותיות הקטנות בפרסומות גילתה כי במודעת פרסום של החברה מוצעים מכשירים שונים בהנחה, כשבאותיות הקטנות מצוין כי המחיר אינו כולל הובלה והתקנה בעלות של 299 שקל.

דא עקא, שבתעודת האחריות של החברה מצוין כי תמי 4 פוטרת עצמה מאחריות למוצר במידה והצרכן התקין את המערכת באופן עצמאי ולא באמצעות החברה או מי מטעמה.

כך אין אפשרות מעשית לוותר על תוספת התשלום במסגרת העסקה.

בנוסף, החברה משווקת את מוצריה ב'מכר מרחוק' והחוק מחייב להציג את המחיר הכולל, 'לרבות דמי ההובלה וכן כל תוספת או הוצאה אחרות שיחולו על הצרכן'.

מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג, מסר כי יפעל על מנת להביא להסרת הפרסומות ולחילופין לתיקונן, ובמקביל להחזיר לכל הצרכנים שנפגעו את עלות ההתקנה וההובלה בסך של 299 שקל.

עוד אמר כי "מנהגם של עסקים להצניע מהצרכן תשלומי חובה הנלווים למחיר המוצר, מכתים את חיי המסחר בחוסר הגינות, תפארתם של עסקים לא תבוא בדרך זו של הטעיית צרכנים".

מ'תמי 4' נמסר באמצעות משרד יחסי ציבור רן רהב: "תמי 4 פועלת ופעלה מאז ומעולם על פי החוק, כיון שאנו קשובים לפניות מטעם המועצה לצרכנות נשקול להדגיש ביתר שאת את הנושא, עוד יודגש כי כל לקוח אשר שילם 299 שקל בגין השירות קיבל תמורה מלאה לכספו, שליח מטעם החברה הגיע לביתו עם המכשיר והתקין אותו במקום, ועל כן הדרישה להחזר כספי איננה רלוונטית".




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד