כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

'אזורים' נותרה בידים חרדיות • הרוכש: הערשי פרידמן

מבוימלגרין לפרידמן: חברת הנדל"ן הגדולה שנקלעה לחובות עתק נמכרה לטייקון החרדי-קנדי תמורת 300 מיליון שקל • המרויח העיקרי: בנק מזרחי טפחות

'אזורים' נותרה בידים חרדיות • הרוכש: הערשי פרידמן

איש העסקים החרדי תושב קנדה, הערשי פרידמן, השלים הבוקר (ב) את רכישת השליטה בחברת 'אזורים'. פרידמן מחליף את איש העסקים החרדי שעיה בוימלגרין, ששלט עד כה בכ-64% ממניות החברה, כאשר השליטה המעשית בחברה היתה בידי בנק מזרחי טפחות.

תמורת הרכישה ישלם פרידמן כ-300 מיליון שקל, כאשר השווי משקף לחברה ערך של 470 מיליון שקל - נמוך מעט מהסכום בו היא נסחרת כיום (כ-517 מיליון שקל). פרידמן יעביר במזומן מאה מיליון שקלים היום, ואת היתרה בעוד כמה חודשים, עם השלמת התהליך.

את המכירה וחילוץ חברת 'אזורים' הוביל בנק מזרחי-טפחות, הנושה העיקרי של החברה אשר מחזיקה בחוב של לא פחות מ-650 מיליון שקל לבנק, כאשר מקור החוב מגיע מעסקת הרכש בה קנה בוימלגרין את החברה מאי.די.בי תמורת 1.2 מיליארד שקל.

'אזורים' רשמה בשנתיים האחרונות הפסד אסטרונומי של קרוב לחצי מיליארד שקל, כאשר מכלול ההתחייבויות שלה עומד על כ-3.6 מיליארד שקל.

בנק מזרחי טפחות בירך על השלמת העסקה. מנכ"ל הבנק אלי יונס אמר: "השלמת העסקה והעברת השליטה באזורים לידיו של איש העסקים הערשי פרידמן – הנמנה עם הלקוחות הבכירים של הבנק, מהווה בשורה טובה לחברה. אין לי ספק שפרידמן והצוות הניהולי שלו ינקטו את הצעדים הנדרשים, על מנת להחזיר אותה למעמד שהיה לה אך לפני מספר שנים: חברת הנדל"ן למגורים הגדולה והמצליחה בישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד