כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

הכנסת אישרה ברוב גדול המלצות ששינסקי

תם הוויכוח • ברוב גדול אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את המלצות ועדת ששינסקי להעלאת תמלוגי הגז • שר האוצר: "רוב המדינות במערב שהתגלה בהן נפט העלו את המיסוי"

הכנסת אישרה ברוב גדול המלצות ששינסקי

הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה ראשונה את המלצות ועדת ששינסקי. הצעת החוק עברה ברוב גדול של 38 תומכים מול שמונה מתנגדים ונמנע אחד.

לפי ההמלצות יגדל חלק המדינה מתגליות הגז בישראל מכשליש ליותר מחמישים אחוז.

שר האוצר יובל שטייניץ שהגיש את הצעת החוק בשם הממשלה, שיבח את פרופסור ששינסקי והדגיש כי הוא היה האדם המתאים ביותר למשימה.

"ששינסקי הוא מומחה בעל שם עולמי בתחום של מיסוי מאגרי טבע, ואדם אמיץ שלא נרתע בקלות מביקורת וההתקפות אישיות" והוסיף וסיפר:

"כשששינסקי היה צעיר הוא ביקר בפארק יוסמיטי בארה"ב הגיע דוב גריזלי וסחב את התיק שלו, ששינסקי תפס מוט עץ והיכה את הדוב עד שנבהל וברח. זה מעיד על אופיו של ששינסקי, לא כל אדם היה מעז - כמו שלא נרתע מהדוב כך הוא לא נרתע מהטרדות, השמצות והביקורת".

בהתייחס להמלצות אמר, "אין לי דבר וחצי דבר נגד היזמים והמשקיעים. מגיע להם יישר כוח, אבל גם לאזרחים ולמדינה מגיע ליהנות מאוצר הטבע"

שטייניץ הוסיף עוד ואמר: "הדרך הטובה ביותר לדעת איך עלינו להתייחס למקרה הוא להסתכל גם כיצד מתייחסים לנושא מדינות העולם. רוב המדינות במערב שהתגלה בהן נפט העלו את המסים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד