ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מחקר חדש בארה"ב: החום טוב לילדים

רופאי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים שברו השבוע את אחד המיתוסים הגדולים בתחום הרפואה כאשר פרסמו מחקר לפיו החום טוב לבריאות ודווקא המאמצים להורדתו עלולים לגרום נזק

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

רופאי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים שברו השבוע את אחד המיתוסים הגדולים בתחום הרפואה כאשר פרסמו מחקר לפיו החום טוב לבריאות ודווקא המאמצים להורדתו עלולים לגרום נזק.

לטענת החוקרים, השימוש בפרצטמול (החומר הפעיל באקמול וכיו"ב) ובאיבופרופן (אדוויל, נורופן וכיו"ב), עשוי להאריך את משך המחלה ואף לגרום לסיבוך.

הרופאים מבססים את טענתם על ההנחה לפיה חום הוא הדרך הטבעית של הגוף להלחם בזיהום. "החום עצמו איננו מהווה סכנה, אלא רק מנגנון שמודיע על קיום זיהום ואף מסייע לגוף להלחם בו", אומרים הרופאים.

התרופות להורדת חום ניתנות גם ללא מרשם רופא, דבר שהופך אותם לפופולארים ביותר, בעיקר בקרב הורים לילדים קטנים, הממהרים למלא את ילדיהם בתרופות, בכל פעם שהחום מעט עולה.

בישראל יש מי שחולקים על הקביעה האמריקאית. פרופ' מתי ברקוביץ' יו"ר איגוד רופאי הילדים בישראל אומר כי אכן מתחת לחום של 38.5 אין צורך למהר לקחת תרופות, אך הוא חולק על כך שמתן תרופה מאריך את המחלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד