י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מיקרוסופט חוזרת לשוק: אקספולרר 9 יושק בקרוב

לאחר שמתחרותיה נגסו 50 אחוזים משוק הדפדפנים, חוזרת מיקרסופט לזירה באמצעות אקספולרר 9 • הדפדפן החדש מעודכן בתוכנות החדשות ביותר, ויחזיר את החברה למרכז הזירה

מיקרוסופט חוזרת לשוק: אקספולרר 9 יושק בקרוב

לאחר שבשנים האחרונות איבד דפדפן האקספלורר את שליטתו במחשבי הגולשים, ואחיזתו היחידה היא בזכות הגעתו כברירת המחדל עם מערכת ווינדוס, מייקרוסופט צפויה להשיק במהלך החודש את גרסה 9, שכבר כרגע ניתנת להורדה בגירסת rc (טרום שיחרור).

באמצעות הגרסה החדשה מקווים בחברה לחדש את אחיזתם בתחום הדפדפנים ולאחר הכשלון באקספלורר 6 בעקבות התעלמתו מתקנים רבים. לאחרונה אף יצאה מייקרוסופט בקמפייין לשידרוגו - לקח פיירפוקס ובעקבותיו גם דפדפן כרום של גוגל כ-50% מקווה החברה לחדש את אחיזה בתחום, והדפדפן החדש פותח במשך כשנה תוך התחשבות בכל התקנים בצורה המקסימלית.

כך לדוגמה תומך הדפדפן בתקן ה-html5 שיציאתו הרישמית תהיה רק בשנת 2014, וכן בכל התקנים הנוספים.

בין השיפורים בגרסה החדשה ניתן למנות:

1. שיפורי ביצועים משמעותיים - מעל 35% שיפור בביצועים.

2. מגוון שיפורים בממשק המשתמש - פשרויות חדשות לטיפול בהתראות מהדפדפן, האפשרות להוריד את שורת הטאבים לשורה נפרדת ושיפורים עבור אתרים שניתן לנעוץ אותם על שורת המשימות של Windows 7.

3. יכולות חדשות של HTML5 - תמיכה ב- geolocation (זיהוי המיקום שלכם מתוך הדפדפן דוגמא), ותגיות סמנטיות נוספות.

4. תמיכה בשידור מדיה בפורמט WebM (בתנאי שה- Codec מותקן בתחנת הלקוח).

5. בתחום האבטחה והפרטיות – תכונה חדשה בשם Tracking Protection, ששמה את הפרטיות בידים של הגולש ומאפשרת לו למנוע העברת מידע עליו לאתרי צד שלישי.

עם זאת בעוד דפדפן האקספלורר מתעדכן כפעם בשנה ותהליך העדכון שלו הוא מורכב, הרי שבתקופה זו דפדפנים מקבילים מתעדכנים פעמים רבות כאשר בכרום תהליך השדרוג הינו שקוף לחלוטין למשתמש (5 פעמים בשנה האחרונה), ופיירפוקס מוציאים גרסה מעודכנת מדי מספר חודשים, כך שככל הנראה לא ייקח להם זמן רב להדביק את הפער.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד