כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מדוע התקשרו מביתו של הגראי"ל שטיינמן לליצמן?

אברך מקרית ספר, מנהל רשת מוסדות, לקה במחלה קשה, והרופאים הודיעו: ימיו ספורים • בתגובה התיישב ללמוד, לקראת הנורא מכל • אלא שמישהו אחד לא הרים ידיים

הגראי"ל שטיינמן. צילום ארכיון
הגראי"ל שטיינמן. צילום ארכיון



אתמול, במהלך היום, נשמע צלצול טלפון בלשכתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן.

על הקו: אחד מנאמני ביתו של הגראי"ל שטיינמן.

תוכנה של השיחה: "ראש הישיבה ביקש להודות לך באופן אישי".

מאחורי הקלעים עומד סיפורו נוגע ללב של אברך מקרית ספר, תלמיד חכם, איש אהוד על הבריות, ומקורב להגראי"ל, שנזקק לעזרת ליצמן ולשכתו. עד לפני מספר שבועות ניהל האיש, אב למשפחה ברוכת ילדים, ביד רמה ובהצלחה גדולה רשת מוסדות.

סיפורו מטלטל את העיר מודיעין עילית. האברך גילה במפתיע כי מחלה קשה פקדה אותו. בבדיקות שעבר התברר כי לקה בגידול ממאיר במוח, בצורה קשה ואנושה ביותר.

הסרטן, למרבה השבר, הופיע כבר עם גרורות נרחבות והתפשט בצורה מהירה ביותר. הרופאים, כמנהגם, כבר קצבו לו כמה זמן נותר לו לחיות, ה' ישמור.

בצר לו מיהר האיש להעביר את ניהול המוסדות לאחרים, ביקש מחילה מסובביו, הודיע ברמז לילדיו הגדולים על העלול לקרות חלילה, והתיישב ללימוד תורה ותפילה במשך 24 שעות ביממה, בציפיה מקפיאת דם לקראת הבאות.

מקור תקווה: אוסטרליה

הרב חנניה צ'ולק יו"ר 'עזר מציון', שעורב במקרה, החליט שלא להשלים עם המציאות המרה שהכתיבו הרופאים, והודיע כי הוא מפעיל כל מה שניתן כדי למצוא לו מזור או אפילו סיכוי קל לשינוי רוע הגזירה.

בקשרים ענפים הצליח להגיע למרכז רפואי באוסטרליה, שהודיע כי יש אפשרות לטיפול מהיר ודחוף, שאולי ישנה את מצבו או לפחות את ההידרדרות, ואולי בחסדי ה' להציל את חייו.

מרגע זה החל סחרור מטורף נגד השעון. בהוראת הגראי"ל הוקם חפ"ק מיוחד בבית 'עזר מציון' להסדרת העניין. הקושי התגלה בכך שהאברך החולה הינו ללא ויזה לאוסטרליה, וכן מלוויו ובני ביתו. בחשבון מהיר נדרש היה להסדיר חמש ויזות לטיסה, בעוד סידור ויזה כזו יכול לארוך זמן ממושך. אך כאן נדרשה מהירות דחופה, הכרוכה בפיקוח נפש.

הרב צ'ולק הכניס לנושא את ליצמן, שהורה לצוות לשכתו, בראשות ראש המטה בלשכה, חיים יוסטמן, לארגן את הענין במהירות שיא.

ליצמן שוחח עם שר החוץ אביגדור ליברמן, וזה מצידו הורה להפעיל אנשי השגרירות האוסטרלית בישראל לסידור העניין. ליצמן גם הודיע שהנסיעה תוגדר כטיסה רפואית, הכוללת אנשי רפואה וצוות של רופאים לליווי קפדני, למען האברך.

ויזות במהירות שיא

וכך, בכוחות משותפים של צ'ולק וקשריו באוסטרליה מול המרכז הרפואי, יחד עם ליצמן בהתארגנות מהירה מול השגרירות, סודרו תוך יום אחד כל הוויזות לאוסטרליה.

בני המשפחה ההמומים קיבלו לידיהם את הוויזות, סודרו כרטיסים וצוות מיוחד חיכה לפמליית האברך בנתב"ג שהגיע ממודיעין עילית.

קובי רוזנשטיין, ממקורבי בית הגראי"ל שטיינמן, הסיע ברכבו את האברך ומלוויו. הוא מספר על התרגשות מטלטלת בסיומה של דרמה מורטת עצבים, לאור הדחיפות ולחצי העל שהופנו מול הגורמים הממשלתיים במשרד החוץ, בשגרירות ובנתב"ג, עד לרגע בו המטוס המריא בדרך לאוסטרליה, כשכולם נוסכים תקווה להצלחת המבצע ולהצלת חיי האברך היקר הנאבק על חייו.

אמש, כאמור, בשעת לילה מאוחרת פנו מביתו של הגראי"ל לסגן שר הבריאות וביקשו להודות לו באופן אישי על התגייסותו המיוחדת במקרה הקשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד