ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הופעה עם 'מרצ': הפרובוקציה החילונית בהופעה המזרחית

הזמר המזרחי, יניב בן משיח, מופיע בת"א, ופעילים אנטי-דתיים, החליטו ליצור פרובוקציה • קומץ מפגינים יפגינו מול ההופעה כנגד ההופעה הנפרדת • בן משיח: "הקב"ה רוצה"

הופעה עם 'מרצ': הפרובוקציה החילונית בהופעה המזרחית
מנדי אור

הערב (ד'), צפוי הזמר המזרחי, יניב בן משיח להופיע בהיכל התרבות בתל אביב. מי שכבר הודיעו שיעשו הכל בכדי לשבש את ההופעה הם פעילי מרצ המתכוונים להפגין מול היכל התרבות בתל אביב כמחאה על ההופעה.

שלושת הפעילים המרכזיים שיצאו למלחמה כנגד ההופעה הם: תמר זנדברג, חברת מועצת העיר תל אביב שדרשה בעבר מראש העיר חולדאי לאסור הופעות נפרדות. שניים נוספים הם: דרור מורג ומיקי גיצין מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית".

במכתב שכתבו פעילי מרצ לחבריהם נכתב כי היכל התרבות "שלהם" כבר לא חופשי.

"שלום חברות וחברים שוחרי חופש ושוויון, בוודאי שמעתם כי היכל התרבות התל אביבי שלנו כבר לא כל כך חופשי, כאשר השבוע עומדת להיערך בו ההופעה הנפרדת הראשונה – גברים באולם ונשים ביציע, ופקחי צניעות שישמרו על ההפרדה.

"אנחנו לא מקבלות את הטיעונים על "בחירה" בהפרדה, ולא מוכנים במסווה של חופש לקבל מנהגים של דיכוי נשים והדרה. אנחנו דורשות להחיל עקרונות אוניברסאליים של שוויון וחופש לכל, במיוחד בהיכל העירוני המרכזי".

הפעילים קראו לחבריהם לערוך הפגנות נגד הופעות נפרדות: "אנחנו לא מתכוונים לוותר. ביום המופע נקיים מחוץ להיכל התרבות משמרת מחאה ונגיד – לא לאפליה, לא להפרדה, כן לחופש, כן לשוויון".

בתגובה מוסר אביאל יאיר נחום ממשרד יחסי הציבור של בן משיח: ״המופע יתקיים כרגיל, אנו לא חוששים מהפגנות וודאי לא ממספר מצומצם שמחפש ליצור מלחמות בתוך עמנו, אנו נקיים את המופע בקדושה ובטהרה כמו שהקב״ה רוצה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד