י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לידת בית - למי מתאימה ומה את יודעת עליה?

לידה כזו אינה מתאימה לכל אחת. צריכים סביבה תומכת מאוד ומאמינה בטבע ובקב"ה. בעצם לחיות את כל החיים בצורה טבעית וקשובה פנימה. אז מה אנחנו יודעים על לידת בית

pixabay
pixabay



יולדות רבות שליוויתי שאלו אותי אתמול, לרגל יום לידות הבית, מה דעתי על לידת בית.
יום לידות הבית היה יום חשוב מאוד גם ליולדות בבית או במרכזי לידה, וגם ליולדות בבתי החולים. נשים שיולדות בבית אין הכוונה ללידה מהירה ופתאומית - אלא ללידה מתוכננת בליווי מיילדת/רופא.

לידה בבית היא אך טבעית. הורמונים המקדמים לידה ומייעלים אותה - פעילים יותר דווקא כשהאישה מכונסת. טבעית, נינוחה, ופעילה ללא מעצורים פיזיים או רגשיים. הורמונים אלו הם חייתיים מהמח האחורי, לעומת הורמון האדרנלין למשל, שמופק מהמח הקדמי והוא מעכב לידה.

כמובן, כשהלידה מתבצעת בבית או במרכז לידה, יש מינימום סיכונים מכיוון שהמיילדת והצוות הנלווה ללידה אחראיים להוביל לבית חולים ברגע שנראה, אם וכאשר, לנכון. הלידות מהירות יותר בגלל שיתוף הפעולה והנינוחות של היולדת. היא נמצאת בסביבה נינוחה וטבעית וקשובה מאוד לגופה - על ידי כך היא מקדמת את הלידה ומייעלת את הצירים.

עד כאן בקצרה ממש על קצה המזלג על היתרונות. אלא שאכן, לידה כזו אינה מתאימה לכל אחת.
צריכים סביבה תומכת מאוד ומאמינה בטבע ובקב"ה. בעצם לחיות את כל החיים בצורה טבעית וקשובה פנימה.

אז למה כתבתי שזה חשוב גם ליולדות בבתי החולים? הרבה מאוד סיכונים בלידה נובעים מהתערבויות מיותרות לחלוטין. משכיבה סטטית על המיטה בלידה ומחוסר הקשבה לגוף עצמו. יש הרבה מאוד לידות שמסתבכות, לידות טראומתיות וקיסריים מיותרים לחלוטין עקב שיטות הלידה הקונבנציונאליות.

יום לידות הבית מכניס למודעות הרפואית ולמודעות היולדות שאפשר גם אחרת, שנכון גם אחרת, וגם יולדת למשל שרוצה רק אפידורל, עדיין יכולה ללדת ללא התערבות של חתך למשל, או פקיעת מי שפיר, או פיטוצין ועוד.

גם לידה בבית חולים יכולה להיראות אחרת. אם רק יתנו ליולדת מונופול על הלידה שלה, יכוונו אותה להקשיב לתוכה פנימה ולתינוק שלה. אתן דוגמא: המילה הכה מיותרת היא "תלחצי..." אפשר פשוט להקשיב לגוף וללדת בקצב שלו - עם רפלקס הפליטה של הגוף. כמה חתכים אפשר למנוע בצורה הזו למשל. אבל זאת רק דוגמא מיני ים.

זו דעתי על קצה המזלג – ולא, לא נראה לי שאם היתה לי את האפשרות הייתי יולדת בבית. זה לא מתאים לי.

הכותבת הינה דולה ומדריכת הכנה ללידה ולקיסרי

דולה תומכת לידה הריון לידה לידת בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד