ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

סער טלפן - והוועדה בחרה: 13 מפקחים חרדיים

למרות הסעיף שדרש תואר אקדמי, הוועדה למינוי מפקחים לבתי-הספר החרדיים מינתה רוב חרדי מוחץ • נציג הציבור בוועדה: "הבחירה - על בסיס מצוינות בלבד" • ומי החרים?

החינוך העצמאי מחרים. סער והיו"ר. צילום ארכיון
החינוך העצמאי מחרים. סער והיו"ר. צילום ארכיון



תוצאה מפתיעה נרשמה היום (א) בוועדה למינוי מפקחים לבתי-הספר החרדיים.

מתברר, כי 13 מתוך 15 המינויים הם אנשים המשתייכים למגזר החרדי. אחד נוסף הוא חרד"לי, ועוד מקום אחד נותר פתוח עד להכרעת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים בעניינו של עותר, המיוצג על ידי עו"ד הרב עקיבא מאיר, יו"ר הקליניקה החרדית בקרית אונו, עליה דיווחנו לפני מספר שבועות.

במשרד החינוך גאים להציג את רשימת הנבחרים החרדית כהישג בלעדי של גדעון סער. "במהלך שלושה ימים בשבוע החולף הושלמה בחירת 14 המפקחים לחינוך החרדי, באופן רשמי אתמול יום ראשון, ע"י וועדה מיוחדת שבראשה עמד מנכ"ל משרד החינוך ד"ר שמשון שושני".

"14 המפקחים החדשים שנבחרו, נבחרו בקפידה מתוך 200 מעומדים שהתמודדו לתפקיד שחלקם הגדול עובדים כמנהלים. כמו כן, כל המפקחים שנבחרו ע"י הוועדה מגיעים כולם מהמגזר החרדי לגווניו. המפקחים החדשים יתחילו את עבודתם מייד לאחר חג הפסח והם יעברו הכשרה קודם שיכנסו לתפקידם. במשרד החינוך אמרו שנבחרו מעומדים טובים וראויים לפיקוח בכל שלבי החינוך".

מעשיך יקרבוך

מה הביא לבחירתם של מפקחים חרדים?

מאחורי הקלעים, מספר לנו גורם בלתי רשמי כי סער התקשר אישית לגורמים המוקפדים על הנושא וביקש מהם לדאוג לכך שהנבחרים יהיו חרדים. במשרד החינוך מכחישים את הדברים.

כזכור, הוגשה העתירה דאז בעקבות הדרישה של משרד החינוך לבחור דווקא במועמדים שיש להם תואר אקדמי, דבר שאינו שכיח במגזר החרדי. "התוצאות האחרונות מעידות על כך שיש מספיק אנשים מוכשרים וטובים במגזר החרדי שיש להם תעודה אקדמית", אומרים גורמים המקורבים לשר החינוך.

בשיחה עם עו"ד אריאל דרעי, נציג הציבור בוועדה לבחירת המפקחים, הוא מסביר כי "בחירת המועמדים הייתה על בסיס מצוינות בלבד, לצד הכרה מעמיקה עם מערכת החינוך החרדית. המפקחים שנבחרו, מתוך עשרות רבות של מועמדים, עמדו בכל תנאי המכרז וגילו יכולת להיות גשר בין משרד החינוך למערכת החינוך החרדית על כל רבדיה".

בחינוך העצמאי, אגב, החרימו את הוועדה ולא הסכימו לשלב בה נציגים מטעמם, מה שאומר שעדיין ארוכה הדרך בכל הנוגע לעבודתם של המפקחים, שכחלק מהמשימות הרבות שיוטלו על כתפיהם תהיה גם המשימה הבעייתית, מבחינת החינוך העצמאי בפרט, ורבני הציבור החרדי בכלל, לפקח על לימודי הליבה גם בבתי הספר של הבנות, וגם, גרוע יותר, בבתי הספר של הבנים.

מעשיך יקרבוך, ומעשיך ירחקוך. אין ספק כי שר החינוך, גדעון סער, עושה בשבועות האחרונים מאמצים כבירים כדי לשנות את תדמיתו הקודמת ביחס לחרדים, אך אין ספק כי עדיין דרך ארוכה בפניו.

עד כה, הוכיח המינוי החדש של סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, כי הוא הביא עמו רוח רעננה למשרד, וכידוע, הרים לא מזיזים ביום אחד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד