כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ביבי לא חושש: ישתתף בדיון עם משפחות נספי הכרמל

יואל חסון מ'קדימה' החליט לזמן דיון עם משפחות הנספים באסון הכרמל • ביבי החליט לנהוג באומץ ולהגיע לדיון • החשש המקורי: תקדים ישי יחזור על עצמו

השריפה בכרמל
השריפה בכרמל

מה שאמור היה להיות כינוס רציני של הוועדה לביקורת המדינה, בראשות ח"כ יואל חסון מ'קדימה', דיון שמטרתו עיסוק בדו"ח מבקר המדינה על נושא הכבאות במדינה, הפך לפלונטר לא נעים.

מתברר, כי בלשכת נתניהו לא מוכנים להפוך אותו לשק החבטות של האופוזיציה. אם מבקש חסון לעשות חגיגה על חשבונו, הם לא יאפשרו זאת.

"אין קשר בין נושא הדיון לבין הזמנת המשפחות השכולות", הם אומרים, ומתקשים להבין למה הזמין חסון את נציגי משפחות הנספים באסון הכרמל אם הדיון כלל אינו עוסק ספציפית בנושא זה.

חסון, מצידו, אינו מבין על מה המהומה: "אין לי שום כוונה לנהל מו"מ על סוג ומספר המשפחות השכולות שראש הממשלה מוכן שיגיעו לדיון", הוא אומר, בציניות קלה.

די לו באכזבה הקודמת שלו, כאשר לא הצליח לגייס רוב בוועדה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לאירועי השריפה בכרמל.

לגופו של עניין, מבחינתו, "זו עזות מצח לטעון שהמשפחות השכולות אינן רלוונטיות לדיון ויש לתהות מדוע משקיעה לשכת רה"מ כל כך הרבה מאמצים בניסיון לקבוע את סדרי הדיון עליו ידעה שבועות מראש. הדיון מחר יתקיים באופן ענייני ומכובד כראוי לנושא בהשתתפות כל מי שהוזמן".

"אין לי כוונה לעשות הפרד ומשול בין המשפחות", אמר, "לא אבחר נציגים מבין המשפחות שלא על דעתן ולא מטעמן, ואני בוודאי לא מתכוון לחתור תחת העיקרון הבסיסי של דיונים פתוחים בכנסת השקופים לעיני כל, ומאפשרים השתתפות כל הגורמים הרלוונטיים".

בלשכת ראש הממשלה לא 'קנו' את הדברים וחששו מ"פרובוקציה" מתוכננת.

זכר האירוע בבית אורן, במלאת 30 לאסון הכרמל, עוד עומד מול עיניהם, מן הסתם.

במהלך האירוע השמיע אחד מנציגי המשפחות, דני רוזן, דברים קשים נגד שר הפנים, אלי ישי, ואף הגדיל לעשות ודרש ממנו לצאת מהאולם.

נזכיר כי בדיוק כפי שדואגת לשכת ראש הממשלה לעומד בראשה, ניסו גם אנשיו של אלי ישי למנוע אז את הגעתו למקום, מאותה סיבה בדיוק. אלא שישי התעקש להגיע, תוך שהוא לוקח בחשבון גם את התרחיש הקשה שאכן התממש.

לקראת חצות, לאחר משא ומתן מתיש בין חסון לבין לשכתו של נתניהו הוסכם כי ראש הממשלה כן יגיע לדיון, אך במקביל ניתנה ללשכה מילתו של חסון, לפיה ייערך הדיון בצורה עניינית ומכובדת.

קודם לדיון עצמו יכנסו נציגי משפחות הנספים אל נתניהו, בלשכתו, ותיערך בין הצדדים שיחה ברוח חיובית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד