י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הפנים לסין • האוצר יסייע ליצואנים לשווק בסין והודו

שווקי העתיד • האוצר יסייע ליצואנים לשווק את תוצרתם בשווקי סין והודו • היקף הסחר הנוכחי עם הודו וסין כבר עובר את ה-10 מיליארד דולר לשנה וצומח בקצב מואץ

סיוע ליצואנים. העיר שנחאי
סיוע ליצואנים. העיר שנחאי

וועדה משותפת של משרד האוצר והתמ"ת גיבשה תכנית לחיזוק היצוא לסין והודו.

סין והודו מהוות את שני יעדי היצוא הגדולים של ישראל במזרח ורשמו בשנה האחרונה גידול מרשים בהיקפי היצוא. בהתייחס לסין, היצוא אף הוכפל.

עם כינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות ב-1992 היה המסחר הכולל בין סין לישראל כ–50 מיליון דולר בלבד, בשנת 2001 עבר סכום הסחר הכולל את מחסום המיליארד דולר, והשנה כבר מגיע הסחר הכולל בין סין וישראל לכ-7 מיליארד דולר.

היקף הסחר בין ישראל להודו עמד בשנת 2009 על -3 מיליארד דולר (ללא יהלומים), מתוכם כ-1.8 מיליארד יצוא, וכ-1.2 מיליארד דולר יבוא.

בימים אלה מושקת תכנית תלת שנתית בהיקף כולל של כ-100 מיליון שקל, שייעודה לסייע למפעלים ויצואנים ישראלים לממש את הפוטנציאל המסחרי הטמון בשווקי סין והודו.

מטרת התכנית להגדיל את מספר היצואנים הישראלים הפועלים בשווקי הודו סין, לגוון את הרכב היצוא ולייצר אפיקי צמיחה שיחזקו את התעשייה הישראלית.

מדיניות סחר החוץ של ישראל כוללת את הגדרתן של סין והודו כמדינות יעד במדיניות סחר החוץ של ישראל.

התכנית מיועדת לחברות קטנות ובינוניות, שיוכיחו מצוינות וחדשנות בתחומי פעילותן ובעלי פוטנציאל גבוה להוות ראש חץ לתעשייה הישראלית.

במסגרת התוכנית ינתן סיוע במימון הקמת נציגות שיווקית של חברות ישראליות בהודו ובסין ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד