כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

20,000 עותקים בחודש • פרנק: "זה משהו ניסי"

אמן הקלירנט, חיליק פרנק, הוציא דיסק פורימי, ומכר למעלה מ-20,000 עותקים בחודש • לקראת קבלת הפרס היוקרתי, הוא מעניק ראיון ל'בחדרי חרדים' • וגם: טעימה מהדיסק

חיליק פרנק במופע עם אביתר בנאי. צילום ארכיון: דוד קורן
חיליק פרנק במופע עם אביתר בנאי. צילום ארכיון: דוד קורן



עוד לא עבר חודש מאז הוציא אומן הקלרינט - חיליק פרנק - את אלבומו החדש 'פורים בירושלים', וכבר הוא נמצא ברשימת האומנים המקבלים 'לאבום זהב' מאקו"ם, על מכירת 20,000 תקליטורים. פרנק הוא אחד מהשיאנים בארץ, שהצליח למכור כל כך הרבה אלבומים בזמן כל כך קצר.

חיליק, אברך צעיר, שעוד לא מלאו לו שלושים, הוציא למעלה מעשרה אלבומים מצליחים, שנמכרו ברבבות עותקים. התקליטורים שמוציא פרנק נמכרים בכל הבתים, ובנגינתו הוא מליח לחצות מגזרים ועדות.



הוא מנגן בחתונות רבות בציבור הדתי-לאומי, מככב במופעי פולקלור במוזיאון תל אביב ומתייצב כל ערב בשמחת בית השואבה בתולדות אהרון, שם הוא מקפיץ את האלפים עד לב השמיים.

עטיפת האלבום החדש. צילום: יח"צצילום: עטיפת האלבום החדש. צילום: יח"צ
עטיפת האלבום החדש. צילום: יח"צ


"הכל זה סיעתא דשמיא"

פנינו אל פרנק בכדי לקבל את תגובתו על ההצלחה המטאורית, אך הוא בחר להגיב: "תפנו לחברות ההפצה. אני בכלל לא יודע מה זה אלבום זהב ומי נותן אותו...". אבל הנתונים מלמדים אחרת, רבים מאלבומיו של פרנק זכו לקבל את אלבום הזהב, והוא יודע היטב במה המדובר.

"זאת פעם ראשונה שאני מוכר כמות עותקים היסטרית שכזאת בתקופת זמן כל כך קצרה" אומר פרנק בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים'. "זה לא קרה לי אף פעם במשך השנים בהם אני מקליט חומרים ומוציא אותם לשוק".

• איך ההרגשה?

"אני לא יודע איך לעכל את זה. אני רואה את זה כסייעתא דשמיא אמיתית. אני יודע מה זה למכור דיסקים. בתוך עמי אני יושב, במיוחד בתקופה שבה כולם צורבים ומעתיקים. להגיע לסכום עותקים כזה זה משהו ניסי ולא מובן מאליו".

• איך אתה בכל זאת מסביר את זה?

"קודם כל אני משתדל לא למכור את האלבומים שלי במחירים גבוהים. אני משתדל לתת מחירים שכל אחד מאיתנו יכול לעמוד בהם. מרגש אותי לראות כמה הקהל אוהב את זה. זה באמת משמח אותי. זה גם משהו שהוא יוצא דופן כי מי שמצליח היום בשוק המוסיקה הוא בד"כ אומן ששר, ולא אומן שמנגן. אז אני בהחלט אסיר תודה לה' יתברך".

אירוע טקס הענקת אלבום זהב יתקיים בעזרת ה' במוצאי שבת הקרוב ליל ז' אדר ב', יום הילולת משה רבנו, מיד עם סיום מופע הכלייזמר המסורתי השנתי סמוך לקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון. אלבומי כבוד יוענקו לאומנים, לאישי ציבור ולחברות ההפצה שתרמו להצלחה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד