י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חשיפה • רבנים מוחים נגד תופעת הספדי הנשים

לאחרונה הולכת ומתפשטת בארץ תופעה: הספדים הנישאים על-ידי נשים • רבנים מהדרום מתארגנים למחאה • "יש לפרסם בכל בית-הלוויות שאין לאשה לשאת הספד"

קבר טרי בהר הרצל (אילוסטרציה)
קבר טרי בהר הרצל (אילוסטרציה)

רבנים מדרום הארץ מוחים נגד תופעה חדשה אליה נחשפו בתקופה האחרונה: נשים לא צנועות המגיעות ללוויות יקיריהם ומספידות בבית הקברות את המנוח.

הרב יעקב דב בלוי, רב בקריה החרדית באופקים, ובנו של רבה הראשי של אשקלון, מצטרף למחאה ואמר ל'בחדרי חרדים': "הזמינו אותי לפני מספר ימים ללוויה של משפחה מסורתית. ראיתי אישה שמספידה והיא הייתה לבושה איך שהייתה מבלי הרבה לפרט. הזדעזעתי".

הרב בלוי אומר: "זו פרצה חמורה".

הרב אלי יפרח, ראש החברה קדישא באשקלון, אומר ל'בחדרי חרדים': "מבחינה יהודית והלכתית ודאי שזה לא דבר טוב. אבל חייבים להסתכל על התמונה בכללותה. אנחנו לא נמצאים בעיר של חרדים. רוב הציבור הוא חילוני.

"על מנת להפיק את המירב אנחנו צריכים לעשות את הדברים באופן שלא תיווצר אנטי-דתיות. בעיר אשקלון חלה תפנית חדה בשנים האחרונות בנושא קירוב הרחוקים. ואסור להרוס זאת.

"אך הרבה משפחות שהסברנו להם את דעת ההלכה, הבינו וויתרו על זה. אבל ברגע שבאים במחאות הם יוותרו כליל אפילו על הקדיש".

עם זאת הרב בלוי עומד על דעתו ומוסיף כי הבעיה היא לא מקומית אלא ארצית: "יש לפרסם בכל בית לוויות את כללי ההלכה ולציין כי על פי דעת הרבנים אסור לאישה להספיד".

האם הדברים יבואו לפתרון?

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד