י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מקינזי: החרדים יקדמו את כלכלת האינטרנט הישראלית

"החרדים יקדמו את כלכלת האינטרנט הישראלית" • זו ההערכה של 'מקינזי', חברת הייעוץ הגדולה בעולם • התחום מייצא כיום בעודף של 20 מיליארד שקל לשנה וזקוק לפיתוח מואץ

מקינזי: החרדים יקדמו את כלכלת האינטרנט הישראלית

תוצאות מחקר שערכה חברת הייעוץ הגדולה בעולם 'מקינזי' עבור 'גוגל' מפתיעות: לפי הנתונים, כלכלת האינטרנט בארץ מהווה 6.4% מהתמ"ג הישראלי והיא שווה כ-50 מיליארד שקל בשנה.

להערכת כלכלני 'מקינזי' התופעה לא מיצתה את עצמה, והצפי שלהם הוא לצמיחה בשיעור שנתי של 9% במהלך 5 השנים הקרובות, עד לשיעור של 8.5% מהתמ"ג.

ישראל ממוקמת במיקום די גבוה מבחינה עולמית במדד זה, והנתון החשוב ביותר מבחינתה הוא העודף העצום של יצוא כלכלת האינטרנט על פני היבוא, עודף הנאמד בכ-20 מיליארד שקל.

התחום מעסיק כיום לפי ההערכות כ-120 אלף איש, כאשר גם בנקודה זו עדיין צפוי גידול בשיעור ניכר.

כבר עתה קצב הגידול בתעסוקה בתחום זה כפול מאשר בשאר המשק.

לעומת זאת, תוקפים ב'מקינזי' את מצב המסחר הוירטואלי בארץ, וטוענים כי מבחינה זו, ישראל מצויה הרחק מאחור עם היקף מסחר אלקטרוני של כ-4 מיליארד שקל בלבד.

אף במגזר התיירות המוביל בתחום רק 5% מהעסקאות נעשות במסחר אלקטרוני, בנוסף מציינים ב'מקינזי' לשלילה את העובדה שרק 2% מבתי העסק בישראל ערוכים לקבלת תשלום באופן אלקטרוני.

לסיום מציינים ב'מקינזי' כי בכדי להבטיח את המשך צמיחת השוק באופן תקין, יש להסיר חסמים בפני עובדים פוטנציאליים מהציבור החרדי ולפעול בכדי לשלבם בשוק זה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד