כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מכינים את החרמונית: בצה"ל נערכים לסערה

בפיקוד הצפון ובעיקר בחרמון החלו לפני חודשים ארוכים את ההיערכות לחורף • מפקד היחידה לפינוי שלגים: "אנו ערוכים לתנועה עם כלים מיוחדים ויודעים להגיע לכל מקום"

החרמון. צילום: יעקב נחומי
החרמון. צילום: יעקב נחומי

צה"ל נערך לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את ישראל הלילה (רביעי) ומחר. בפיקוד הצפון ובעיקר בחרמון, עורכים כעת הכנות אחרונות לקראת ירידתם של השלגים הכבדים, כשהכלים המיוחדים הנמצאים בשימוש יחידת פינוי השלגים – ערוכים ומוכנים כבר מאז חודש אוקטובר, ממתינים לסערה.

רנ"ג אלי בצלאל, מפקד יחידת פינוי השלגים, אומר כי היחידה ערוכה ומוכנה לקראת מזג האוויר הסוער. "עוד בתחילת החורף חילקנו לחיילים ציוד מלא לקראת התמודדות עם מזג האוויר הקשה. יש לנו 42 טון מלח והרבה כלים מגוונים לטיפול בשלג ובפינויו. אנחנו מוכנים כבר מאוקטובר", ציין.

רנ"ג בצלאל העריך כי המערכת החורפית הקרובה צפויה להיות "סופה רצינית" לקראתה יש להיערך בהתאם. "אנחנו ערוכים לתנועה עם כלים מיוחדים בפסגות החרמון, יודעים להגיע לכל מקום ובכל מזג אוויר", הדגיש רנ"ג בצלאל, אשר ציין כי "שום דבר כבר לא מפתיע אותנו".

בנוסף לאמצעים איתם מתמודד הפיקוד עם השלג הצפוי באזור, יש צורך להתמודד גם עם תנאי מזג האוויר הקיצוניים שחווים החיילים המשרתים במוצבים הצפוניים. "במוצבים בחרמון קנינו מפזרי חום בעלות של עשרות אלפי שקלים, כך שגם בעמדות עם חלונות פתוחים מצליחים לשמור על חום", פירט קצין הלוגיסטיקה של פיקוד צפון, אל"ם יוסי כהן. לדבריו "הוספנו גם מערכות הסקה, רדיאטורים ושקי שינה מפוך שנכנסים אל תוך שקי השינה הרגילים". אל"ם כהן הוסיף והסביר כי ההתארגנות לחורף בפיקוד מתחילה כבר מחודש מאי. "פיקוד צפון על כל רבדיו מוכן לחורף", הדגיש.

ראש מדור הבטיחות בפיקוד הצפון הדגיש עם זאת כי למרות המוכנות לחורף, קיים חשש מפני כמות קור. "מעבר לכך ישנה דאגה משריפות בחדרים של החיילים כתוצאה מייבוש הציוד. אנחנו משתדלים בהסברה לחיילים ובפיקוח הדוק לוודא ששום דבר לא יסתבך", אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד