י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עולם אכזר • פואד מורדם - וסופג ביקורת

בעוד רבנים קוראים לרפואתו של בנימין בן פארחה, יש מי שמנצל את אשפוזו למתקפה • תחת הסלוגן "לו הייתי פואד", תיאר דובר בית החולים רמב"ם את מצבם של החולים הפשוטים

פואד. צילום: יעקב נחומי
פואד. צילום: יעקב נחומי



התקשורת הישראלית לא חדלה להתעניין במצבו הבריאותי של של ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, המאושפז בבית החולים זה כמה ימים.

הערב (ד), בעוד רבנים קראו להתפלל לרפואתו של בנימין בן פארחה, 'זכה' החולה המונשם והמורדם לביקורת על לא עוול בכפו.

היה זה דובר בית החולים רמב"ם חיפה, דוד רטנר, שיצא לתקשורת בביקורת עזה תחת הכותרת "לו הייתי פואד".

"בעוד התקווה של רבים היא שח"כ פואד בן אליעזר יתאושש במהרה ויצא מיחידת טיפול נמרץ שבה הוא מאושפז, החיים בפריפריה של התודעה הציבורית ממשיכים כרגיל", כתב טרנר.

"בבית החולים, רמב"ם למשל, מאושפזים 72 חולים מונשמים (כמו פואד), אבל (בניגוד לפואד) לחלקם אין מקום ביחידות המיועדות לחולים מונשמים והם מאושפזים בחדרי האשפוז הדחוסים הרגילים במחלקות פנימיות, כאשר הפיקוח עליהם פחות מקצועי מאשר המאושפזים ביחידות המיועדות לחולים מונשמים (כמו פואד)", המשיך במתקפתו.

"הרפואה האידיאלית גורסת שחולה מונשם צריך להיות מפוקח ומנוטר יותר מאשר חולה 'רגיל' שאינו מונשם. המציאות של ישראל 2011 היא שעודף של חולים מונשמים, מול תקני אחיות לא מספיקים, מביא לכך שחולים מונשמים שוכנים בחדרים מלאים במחלקות פנימיות רגילות, ואינם זוכים לפיקוח מוגבר של אחיות שלו הם זכאים. ברמב"ם של היום - מתוך 72 חולים מונשמים, שמונה חולים אושפזו בלית ברירה בחדרים 'רגילים'.

"ואם אתה לא ח"כ או שר, אז יש אפילו מצב עוד יותר קשה: ברמב"ם העומס על האשפוז בחדרים מבודדים במחלקה פנימית או אונקולוגית כל כך קשה עד שבמיון שוכבים חולים אונקולוגים שחייבים בידוד על מנת לשמור על חייהם, אבל הם שוכבים באמצע המיון, חשופים לזיהומים שונים".

עד כאן תוכן דבריו. בהמשך סיפר על חולה סרטן בן 60, בשם יואב, שאמר כי "אין לי מקום במחלקה, אני מתבייש במדינה שלי".

"יואב", אמר טרנר, "עלה בגיל שנה מעירק. אבל לא קוראים לו פואד"...

חובות לצד זכויות

לא נותר לנו אלא להוסיף: ליואב נשמרת הזכות לפרטיות גם כשהוא חולה. סביב הדו"ח הרפואי שלו לא עטים עיתונאים כמוצאי שלל רב. לצד ה'חובות' והקשיים אותם חווה חולה 'מפורסם', יש גם כמה פריבילגיות.

אם תעירו את פואד מתרדמתו ותשאלו אותו האם היה מעדיף להיות מאושפז שלא לאור זרקורי התקשורת, לא בטוח שהוא לא ישיב: לא הם, ולא שכרם.

ועוד משהו: גם אם מותר לצאת בביקורת, לכל דבר - זמן ועת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד