ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אתם יכולים לשתות לרווחה: שטראוס הובסה בבית המשפט

שוק מסנני המים סבל במשך שנים ארוכות ממונופול של חברת 'שטראוס' • חברת אלקטרה החלה בשיווק של מסנני מים ונתבעה על-ידי שטראוס • איך הסתיימה התביעה?

מסנן מים פיראטי. תמונת ארכיון
מסנן מים פיראטי. תמונת ארכיון

'אלקטרה מוצרי צריכה' בישרה לפני שבועות אחדים על השקה מתוכננת של מוצר לסינון מים המיוצר עבורה על ידי חברת 'לונסיד' הסינית. הבשורה התקבלה בחיוב בשוק הצרכנים, בתקווה לקיומו של שוק תחרותי פורח בתחום זה, אשר סבל עד היום מהיעדר תחרות הולמת..

אלא שב'שטראוס', המתחרה העיקרית - המייצרת את המוצר 'תמי 4' עשו הכל בכדי לנסות ולחסום את שיווקו של המוצר המתחרה בארץ. בתביעה שהוגשה לבית המשפט טענה קבוצת 'שטראוס' כי מדובר בהעתק של מכשירי 'תמי 4' שברשותה.

הפוטנציאל העצום למכירת המכשיר, העומד על כמעט פי 3 משיעור החדירה הנוכחי שלו לשוק בארץ, הוביל את שטראוס לבקש צו מניעה נגד 'אלקטרה' בגין שימוש בפטנטים של שטראוס.

אלא שלמרבה המבוכה, התברר כי הבקשה לצו מניעה נתמכה על אב-טיפוס מוקדם שהכינה אלקטרה, ולא על המוצר המוגמר – שלא הכיל מאומה מהפטנטים הרשומים של שטראוס.

לאור זאת נאלצה שטראוס למשוך את התביעה, ואלקטרה רשמה ניצחון מוחץ, בעקבותיו יוכל גם שוק הצרכנים לנשום לרווחה ולהתכונן לתחרות בריאה ולשבירת המונופול הקיים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד