י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הוגש אישום בפרשת השוחד ברשות המיסים

דוד ואנונו מואשם בסדרה חמורה של עבירות מס ופלילים: "עשה ברשות כבתוך שלו" • רשות המיסים: "מדובר במקרה נקודתי שאינו משליך על כלל עובדי הרשות"

הוגש אישום בפרשת השוחד ברשות המיסים

כתב אישום נדיר בחריפותו הוגש ביום ה' האחרון נגד דוד ואנונו, מי שכיהן כראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות המיסים. על פי האישומים שהגישה הפרקליטות היה מעורב ואנונו בעבירות של לקיחת שוחד, עבירות מס ואף סחיטה באיומים.

לדברי הפרקליטות, "ואנונו נהג ברשות המיסים כבתוך עסק פרטי ופעל למען קידום האינטרסים האישיים שלו".

עוד נכתב בכתב האישום כי "השתמש הנאשם במספר הזדמנויות לאורך שנים במעמדו הבכיר ברשות המיסים, נגישותו לגורמים ברשות וקשריו, תוך עשייה ברשות כבתוך עסקו הפרטי, למען בצע כסף, לשם מימון רמת חיים גבוהה ולשם קידום האינטרסים האישיים שלו, לרבות טיפוח קשרים עם בעלי תפקידים במשרות פוליטיות וציבוריות שונות".

ואנונו מואשם גם בשיבוש הליכי משפט, שימוש במרמה, עורמה ותחבולה והפרת אמונים.

חלק מהאישומים מתייחסים גם לתקופה בה כיהן ואנונו כמנהל היחידה הארצית לאכיפה וגביה ברשות המיסים.

כזכור, לחקירה נקשרו גם היבטים פוליטיים, כאשר מנכ"ל מפלגת קדימה משה שחורי נחקר אף הוא בנושא.

רשות המיסים מסרה בתגובה: "רשות המסים רואה בחומרה רבה את החשדות לכאורה העולים מכתב האישום שפורסם היום. הרשות סייעה בקידום החקירה ככל שנדרש, וזאת מתוך אינטרס ציבורי ומערכתי לברור החשדות עד תום.

"הרשות פועלת באופן מתמיד יחד עם גופי האכיפה לאתר ולבער מתוך המערכת כל מקרה של התנהלות בלתי ראויה. יחד עם זאת, רשות המסים מונה אלפי עובדים מסורים המבצעים את תפקידם נאמנה ומתוך תחושת שליחות. גם אם החשדות יתבררו כנכונים עדיין מדובר באירוע נקודתי ואין להטיל דופי במערכת שאין חולק על תרומתה לכלכלת המדינה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד