כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ה'סופרטאנקר' ממריא • תוכנית ביבי אושרה בממשלה

תוכנית ראש הממשלה לדיור אושרה היום בממשלה • יוקמו ועדות דיור לאומיות לזירוז אישורי תוכניות • ביבי: "אנו נכין מלאי של 50 אלף דירות לפחות"

ה'סופרטאנקר' ממריא  • תוכנית ביבי אושרה  בממשלה
פלאש 90

כפי שהצהיר כבר ביום שני שעבר, הביא היום (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאישור הממשלה את תוכנית החירום שלו-"הסופרטאנקר של הדיור".

התוכנית, גובשה בשיתוף משרד הבינוי והשיכון בראשות השר אריאל אטיאס, ומשרד הפנים בראשות השר אלי ישי, ומטרתה: זירוז הליכי הבנייה.

על פי התוכנית יוקמו ועדות דיור לאומיות (וד"ל), שמטרתן לעקוף את הבירוקרטיה של ועדות התכנון ולקדם את התוכניות בזריזות, זאת לתקופה של 18 חודשים.

עד לאישור החקיקה יוקמו מיידית ועדות נוספות לצד הוועדות המחוזיות הקיימות שיעסקו אך ורק בקידום תוכניות ממשלתיות.

בפתח ישיבת הממשלה אמר הבוקר ראש הממשלה: "ישראל מפגרת בתחום התכנון והבנייה. כל שנה נוצר פער של עשרת אלפים דירות, לאורך עשור זה פיגור של עשרות אלפי דירות - והפער הזה פוגע בצעירים, בזוגות צעירים ובחיילים משוחררים, שידם אינה משגת כדי לממן את המחיר הגואה של הדירות, כי אין מספיק דירות.

"בתהליך הרגיל", הוסיף, "לא נוכל לסגור את הפער הזה. כאן אנחנו מביאים כביש עוקף בירוקרטיה שיכול לאפשר לנו במשך 18 חודש, או פחות, להכין מלאי של 50 אלף דירות לפחות ואולי הרבה יותר, על מנת להקל על מצוקת הדיור במדינת ישראל".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד