י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

רשת ענק להלבנת הון נחשפה בחיפה

משטרת ישראל ורשויות המס פשטו היום על בתי עשרות חשודים בחיפה שהשתייכו לרשת שעסקה בהלבנת הון ועבירות מס • הרשת התמחתה בתחום יבוא ויצוא מוצרי עץ

רשת ענק להלבנת הון נחשפה בחיפה

‏רשויות המס פשטו הבוקר (ב) על עשרות מוקדים וביצעו סדרה של מעצרים והחרמת מסמכים עם סיומה של אחת מחקירות פשעי המס מהגדולות בתולדות המדינה.

עם סיומה של חקירה סמויה, ומבצע מורכב שכלל פעילות מודיעינית מאומצת תחת השם "בובת עץ", נעצרו הבוקר על ידי משרדי החקירות של רשות המסים בחיפה עשרות חשודים בחשד לביצוע עבירות מס חמורות בהיקף מאות מיליוני שקלים.

החקירה, מהמורכבות שידעה חטיבת החקירות ברשות המסים, מתמקדת בקבוצת חברות העוסקת בתחום יבוא-יצוא, ייצור ושווק מוצרי עץ שמרכזה בחיפה.

בחקירה נטלו חלק משרדי חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון ומשרד חקירות מס הכנסה חיפה והצפון, וכן יחידות נוספות של רשות המסים, ובסך הכל כללה החקירה כ-250 חוקרים.

מהחקירה הסמויה שהתנהלה עד היום עלו חשדות לעברות מס חמורות שבוצעו בארץ ובחו"ל, תוך ניהול מערכת סבוכה של חברות, שייעודה הלבנת הון והברחת רכוש, עבירות על חוק קרן פיצויים במלחמת לבנון השנייה, שימוש בחשבוניות פיקטיביות במאות מיליוני שקלים, תשלום משכורות ב"שחור" לסוכנים ולעובדים, הפקדת כספים ב"שחור" בצ'יינג'ים ועוד.

עם המעבר לחקירה גלויה נערכו הבוקר עשרות חיפושים בבתי המעורבים, במשרדי בתי עסק, כספות מחסנים וצ'יינג'ים, במהלך הפשיטה נתפס חומר חשבונאי רב, מחשבים ומסמכים רבים. כמו כן חולט רכוש של מעורבים בשווי של עשרות מיליוני שקלים, ובין היתר רכבי יוקרה, מזומנים, שיקים ועוד.

בתום פעולות החיפוש נלקחו מעורבים רבים לחקירה במשרדי החקירות של רשות המסים בחיפה. המעורבים העיקריים הובאו היום בצהריים להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה, כמו כן, צפויים מעצרים של מעורבים נוספים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד