כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

מגבירים את הייצור • חברת החשמל נערכת לימי חירום

לרגל השלמת שלב א' בתוכנית החירום הלאומית, חנכה חברת החשמל מספר יחידות לייצור חשמל • למעלה מ-1,000 מגוואט נוספו ליכולת הייצור העצמית של חברת החשמל

מגבירים את הייצור • חברת החשמל נערכת לימי חירום

בטקס שנערך היום (ג) באתר תחנת הכוח ברמת חובב של חברת החשמל, לציון השלמת השלב הראשון בתוכנית החירום להגדלת עתודות הייצור למשק החשמל, השתתפו בכירי משק האנרגיה ובראשם שר התשתיות עוזי לנדאו, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל האלוף (במיל.) יפתח רון-טל, מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר, נציגי חברת סימנס ומנהלים ועובדים בחברת החשמל.

לפני מספר חודשים, עם כניסתה של יחידת הייצור ברמת חובב לפעולה, השלימה חברת החשמל את שלב א' בתוכנית החירום הלאומית להגדלת עתודות הייצור, במסגרתה נוספו למערך הייצור הכולל למעלה מ-1000 מגוואט למשק החשמל בישראל, בפרק זמן חסר תקדים.

ראוי להדגיש, כי הפרויקט שהיקפו הכולל מסתכם בכ-3 מיליארד שקל, נחשב לפרויקט הגדול והמורכב ביותר עמו התמודדה חברת החשמל בשנים האחרונות, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית.

במהלך הפרויקט נשבר שיא, כאשר בפחות משנה הוקמה יחידת ייצור אחת על כל שלביה, החל משלב קבלת היתר ראשי ועד לסינכרונה.

בטקס, הדגישו הנואמים את החשיבות שבהשלמת השלב הראשון בפרויקט, שיאפשר את יציבות משק החשמל בשנת 2010 ובשנת 2011 בעקבות כניסתן של היחידות החדשות בהספק כולל של כ-1,000 מגוואט באתר תחנת הכוח 'אשכול' באשדוד, 'חגית' הסמוכה ליוקנעם ו'רמת חובב' הסמוכה לעיר באר שבע.

עד כה, במסגרת שלב א' של תוכנית החירום הוכנסו לפעולה היחידות הבאות: 3 יחידות יצור באתר תחנת הכוח ברמת חובב בהספק כולל של כ-500 מגוואט, יחידת ייצור באתר תחנת הכוח 'אשכול' בהספק של כ- 260 מגוואט ויחידת ייצור באתר תחנת הכוח 'חגית' בהספק של כ -260 מגוואט.

בחברת החשמל מוסיפים, כי השלמת שלב ב' בתוכנית החירום תוביל להגדלה נוספות בעתודות הייצור בסך כולל של כ -375 מגוואט תוך הכנסת 3 יחידות קיטוריות נוספות באתרי תחנות הכוח הללו.

יחידות קיטוריות אלה, בעלות הספק של כ- 120 מגוואט, יתווספו לטורבינות הגז שהוכנסו לפעולה במסגרת שלב א' בפרויקט ולמעשה ישלימו את ייצור החשמל במחזור משולב בכל אחת מן היחידות הללו בהספק כולל של כ – 370 מגוואט בכל יחידה.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל אלוף (במיל.) יפתח רון–טל, אמר בטקס כי החברה עמדה בביצוע שלב א' של תוכנית החירום במקצועיות ראויה להערכה, "אני משוכנע שיאושר המתווה הפיננסי הדרוש למימוש שלב ב' ונחל בביצועו באופן מיידי. אני שמח על העובדה כי גם הרשות לשירותים ציבוריים חשמל מבינה חשיבות זו ופועלת בהתאם" אמר רון-טל.

מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר, אמר, כי השלמת השלב הראשון בתוכנית החירום הינו הישג חסר תקדים. "חברת החשמל פעלה בפרקי זמן חסרי תקדים ביעילות ובנחישות, כדי להשלים את תוכנית החירום למשק החשמל ולהביאו לרמה של משק מערבי מודרני, לרווחת תושבי המדינה. עלינו להמשיך ולפעול להגדלת עתודות הייצור תוך השלמת שלב ב' של הפרויקט", הדגיש לסקר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד