כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

יו"ר 'מגדל' מצא את האשם: הרגולוציה

יו"ר חברת 'מגדל' מצא את האשם בעיכוב הצמיחה - במסיבת עיתונאים לרגל פרסום הדוחו"ת השנתיים של 'מגדל' - תקף בחריפות את הגברת הרגולוציה בשוק ההון

יו"ר 'מגדל' מצא את האשם: הרגולוציה

יו"ר מגדל - קבוצת הביטוח הגדולה בישראל, אהרן פוגל, יצא הבוקר חוצץ נגד חוק האכיפה המנהלית שהובילה לאחרונה הרשות לניירות ערך. לדברי פוגל: "הרגולציה היום בשוק ההון מניחה שכולנו אשמים עד שיוכח אחרת, זה האויב הגדול ביותר של הצמיחה. ראש הממשלה בעצמו צריך להתערב בנושא".

פוגל אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים שכינסה קבוצת מגדל לרגל פרסום דו"חותיה השנתיים ל-2010, לדבריו: "ההמצאה הכי גדולה שנעשתה אי פעם זה חברה בע"מ - בעירבון מוגבל. זה מאפשר לך לקחת סיכונים בלי שאתה מסכן את עצמך, זה העניק לחברות אפשרות להתפתח. מה שקרה באחרונה עם חוק האכיפה המנהלית שמטיל על עובדים בשוק ההון קנסות אישיים, שהם לא יכולים לשפות, ופוגעים באפשרות למצוא מקום עבודה אחר וכל זה בלי שאפשר להתגונן מולם - זה מנטרל את היתרון של חברה בע"מ. ראש הממשלה בעצמו צריך להתערב כאן ולשנות את התקנות לכך שאנשים לא יהיו אשמים כל עוד יוכח אחרת. זה יפגע בסוף גם בפנסיה של כולנו".

ב-27 בפברואר נכנס לתוקפו חוק ייעול הליכי האכיפה ברשות ניירות ערך. החוק מקנה לרשות ניירות ערך סמכות לאכיפה מינהלית. עד כה, היתה לרשות לניירות ערך סמכות לפתוח בחקירה פלילית נגד חברה ציבורית, ולאחר מכן, אם נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות פליליות, העבירה הרשות את התיק לפרקליטות לצורך הכרעה אם להגיש כתבי אישום.

כיום, התיקון מאפשר לרשות לבחור אם לנקוט בהליך פלילי או שמא להעביר את התיק למסלול של הליך מינהלי, כשהעבירה אינה חמורה ואינה מצדיקה ניהול הליך פלילי ממושך. בסופו של ההליך המינהלי קיימת אפשרות להטלת קנס כספי, שבמסגרתו המפר אינו מודה בעבירות או בעובדות.

היועץ המשפטי של הרשות לניירות ערך, עו"ד שוני אלבק, אמר כי "הרשות אינה מתכוונת לעשות שימוש לרעה בהסדרים מינהליים בנוגע לזוטי דברים". לדבריו, התיקון משלים ובא לחזק את ההליך הפלילי ולא לשמש כמנוף לרשות. אלבק הדגיש כי "החוק מחזק את הדרגה הפלילית כך שהתיקים החמורים ביותר יועברו לפרקליטות ותיקים אחרים שמעלים רשלנות ולא כוונה פלילית יועברו להליך מינהלי".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד