י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המתמחה התרשל והמטופלת נותרה משותקת • מקרה מטלטל

• עדות מצמררת • כיצד הסתיימה תלונתה של ד' על רשלנות רפואית מצד הגורם המאבחן בבית החולים • מקרה מצמרמר שמותיר סימני שאלה רבים.

המתמחה התרשל והמטופלת נותרה משותקת • מקרה  מטלטל
בחדרי חרדים



שבץ מוחי (אירוע מוחי) עלול להופיע ללא התראה ויכול לפגוע בכל שכבות האוכלוסייה. שמירה על אורח חיים בריא משחקת תפקיד קריטי בשלב המניעתי, אולם גם במקרים בהם אנשים מקפידים לשמור על בריאותם הם עלולים לסבול משבץ מוחי. הגעה במהירות לבית חולים סמוך להופעת הסימנים הראשונים וקבלת טיפול מתאים, יכולים למנוע פגיעה מאסיבית בכלי הדם במוח, למזער את נזקי השבץ ולהעניק ללוקה בו סיכוי לחיות חיים תקינים אף לאחריו. איחור באבחון ובטיפול בשבץ מוחי עלול להותיר את החולה עם נזקים קבועים ובלתי הפיכים ואף עלול להוביל חלילה למוות.

לדברי תומר לינר ממשרד ינובסקי- לינר העוסק רבות בנושא רשלנות רפואית "חלון ההזדמנויות הקצר במקרים של שבץ מוחי דורש ערנות מיוחדת מהרופא בעת קבלת המטופל. למרבה הצער אנו עדים למקרים בהם אנשים לא אובחנו בזמן או הגיעו לבית החולים ולא קיבלו את המענה המתאים. מקרים בהם עלול לצוץ חשד לרשלנות רפואית יכול להתרחש במקרים הבאים".

טעות באבחון ועיכוב החולה מקבלת טיפול ראוי – ישנם מקרים בהם המטופל חש כי דבר מה אינו כשורה ומגיע לרופא. עם זאת, למרות תלונותיו, הרופא לא מאבחן נכונה את הבעיה ממנה הוא סובל, החולה לא מקבל טיפול מתאים בזמן, וכתוצאה מכך לוקה בשבץ מוחי מתמשך. יש לציין כי טעויות באבחון עלולות להתרחש גם בבתי חולים וחדרי מיון ולהביא לאיחור בקבלת טיפול מתאים.

היעדר מחלקה מתאימה או רופא המתמחה בתחום – גם כיום לא בכל בתי החולים בישראל קיים הציוד המתאים לטיפול בשבץ מוחי או שחסרים רופאים בעלי הכשרה מתאימה לטיפול במקרים של שבץ מוחי. בהיעדר מחלקה נוירוכירורגית או מצנתר מוח, גם במקרים בהם מגיעים מטופלים עם אבחנה ברורה, לעיתים הם אינם מקבלים טיפול ראוי בזמן.

קבלת טיפול לא מותאם – גם במקרים בהם מתבצע אבחון כהלכה ובבית החולים אכן נמצא רופא בעל הכשרה מתאימה וקיים ציוד מתאים עלול לקרות שהטיפול שניתן למטופל שגוי או לא מותאם לו. כתוצאה מכך המטופל לא מקבל מענה נכון ומקיף לבעיית השבץ.

"למשרדנו הגיעו בני משפחתה של ד' תושבת גבעת שמואל כבת 60 שבערב אחד בו שהתה בביתה ראו ילדיה אצל אמם תסמינים מקדימים של אירוע מוחי: קשיים בדיבור, חולשה בפלג הגוף הימני, וקושי רב בניידות והליכה. אמבולנס הוזמן במהירות למקום ופינה אותה לבית החולים כשעה וחצי לאחר המקרה {!}. צוות האמבולנס אבחן כי מדובר באירוע מוחי חד, הוא יידע בכך את הרופאים שקיבלו אותה במיון, הרופא המתמחה במחלקה הנוירולוגית שקיבל אותה אבחן את המקרה באופן שלא לקח בחשבון כלל את התסמינים המקדימים, בין אם מחוסר נסיון ובין אם מסיבה אחרת. לטענתו מדובר היה באירוע מוחי קל שאינו עתיד לגרום לה נזק בלתי הפיך. לרוע מזלה ההפך היה הנכון. כעבור למעלה משעה מהגעתה לבית החולים ד' הובהלה לבדיקות סי.טי ושאר בדיקות מקיפות בהם אומת החשד כי היא סובלת מאירוע מוחי המחייב טיפול דחוף להמסת הקריש בתרופה הנקראת TPA. למרות זאת, על אף שידוע כי ככל שניתן הטיפול התרופתי בשלב מוקדם ושלגורם הזמן משקל מכריע להצלחת הטיפול, ניתן הטיפול בשיהוי ניכר. כתוצאה מכל אלה, סבלה ד' מדימום מוחי ומהחמרה במצבה הנוירולוגי והתפקודי ולאחר מספר ימים שוחררה ד' למוסד שיקומי כשהיא נאלצת להשתמש בהליכון ובכיסא גלגלים. לאחר מספר שבועות שוחררה לביתה כשהיא סובלת משיתוק בפלג גופה הימני, קשיים בדיבור ובהתניידות וכן חוסר יציבות בהליכה והזדקקות לתמיכה וסיעוד. הכל תוצאה ישירה מן האבחון המוטעה שניתן בעת קליטתה בבית החולים. בימים אלה מתנהלת התביעה בבית המשפט השלום בתל אביב.

אם נתקלתם במקרים דומים לאלו של ד' מומלץ לכם להיוועץ בעורך דין שעוסק בנושא רשלנות רפואית, לעיתים חוות דעת מוטעית עלולה לחרוץ גורלות במשך שנים רבות קדימה.



משרד 'ינובסקי לינר' מתמחים בייצוג בתביעות בגין רשלנות רפואית ונזיקין, ביטוח לרבות ביטוח סיעודי, ובעלי ניסיון רב בייצוג מבוטחים אשר נדחו על ידי חברות הביטוח, לרבות בביטוח סיעודי. עו"ד ינובסקי ולינר אף מנהלים את פורום זכויות רפואיות, ביטוח, נזיקין ורשלנות רפואית.



עו ינובסקי-לינר בריאות רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד