י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

פורים כבר פה • אימהות, זהירות

כמה צריך להיזהר כדי שנוכל לעבור בשלום את חג הפורים • קפצונים, נפצים ושאר מיני פיצוצים • הידעתן כי משלוח המנות התמים עלול להפוך לסכנת חנק לילדים הקטנטנים?!

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



מדי חג פורים מגיעים ילדים לבית החולים, כשהם סובלים מפציעות ופגיעות שונות האופייניות לחג.

לפרופ' יחזקאל ויסמן, מנהל היחידה לרפואה דחופה במרכז שניידר, כמה הצעות כדי להימנע מפגיעות אלו.

קפצונים: יש להרחיק ילדים ולהימנע ככל האפשר ממשחק בקפצונים מכל סוג. המשחק בקפצונים עלול לגרום לפציעות ולכוויות. במידה ובכל זאת נוצרה פגיעה מקפצונים, יש לשטוף את המקום במי ברז, לחבוש את האזור הפגוע ולהגיע מהר ככל האפשר ליחידה לרפואה דחופה בבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

משלוח מנות: יש להקפיד שמשלוחי מנות לילדים מתחת לגיל 7 לא יכילו דברי מאכל קטנים ופיצוחים כגון: סוכריות קשות קטנות, שקדים, בוטנים, אגוזים, קשיו וגרעינים, וכן חשוב להקפיד שלא יכילו חלקי פלסטיק קטנים, בכדי למנוע סכנה של שאיפה לריאות.

תחפושות ואיפור: חשוב מאוד להקפיד על רכישת תחפושות שעברו בדיקה של מכון התקנים וכן לוודא כי התחפושות חסינות מפני אש ואינן מרכיבות נוצות, נייר, קרטון וצמר גפן. חשוב לוודא כי הילדים שומרים על מרחק מאש, במיוחד כאשר חובשים כובעים ופאות. בנוסף, מומלץ להשתמש רק במוצרי איפור המאושרים על ידי משרד הבריאות. במידה וקיים חשד לתגובה עורית כתוצאה משימוש במוצרי האיפור, הטיפול המומלץ הוא לשטוף את האזור במים ולפנות לעזרה רפואית.

בקבוקי ספריי וקצף: בקבוקי ספריי וקצף מכילים חומרים כימיים אשר עלולים להיכנס לעיניים ולגרום לפגיעה. לכן אין לכוונם לכיוון העיניים. במידה ונוצרת צריבה בעין כתוצאה ממגע עם החומרים הללו, יש לשטוף את העיניים במי ברז ולפנות לקבלת טיפול רפואי.

ונעבור לחלק התזונתי:

דפנה זיו - בוסאני, דיאטנית קלינית ביחידה לתזונה ולדיאטה במרכז שניידר מציינת כי
אוזן המן אחת מכילה בין 130 ל- 220 קלוריות וכי הערך הקלורי משתנה בהתאם למילויים השונים.

היא ממליצה לשלוח משלוחי מנות מתוצרת בית, מכיוון שבמשלוח מנות כזה ניתן להכין עוגות ומאפים בהם משתמשים בקמח מחיטה מלאה, מפחיתים שומן ושולטים על כמות הסוכר.

באוזני המן ביתיים, כמו גם בעוגות, יש לנו אפשרות להחליט על איכות וטיב המילוי וכן אפשר להגדיל את כמות הסיבים התזונתיים על ידי שימוש בקמח מלא.

באוזני המן ביתיים ניתן למלא במלית הפרג הותיקה והטובה כמו גם ריבה, ממרח תמרים, חלבה, ממרח חרובים ולהנות ממאפה ביתי וטוב. אפשר לאפות יחד עם הילדים וליהנות מפעילות משותפת של הורים וילדים וניתן לשלב במשלוח המנות פירות יבשים או פירות טריים במקום להרבות בממתקים או מוצרי מאפה.

במידה ומחליטים על משלוח מנות שמבוסס על מזון קנוי רצוי לבחור ממתקים או מזונות שמכילים צבעי מאכל טבעיים ומורכב מחומרי גלם איכותיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד