כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ראש ישיבת בריסק: "משה רבנו נשאר במקומו, קורח רץ והפיץ שקרים"

ראש ישיבת בריסק הגרא"י סולובייצ'יק שידוע בהתנגדותו העזה למי שהוא מכנה "הקנאים החדשים" - נשא בשבת דברים בענייני דיומא ופרשת השבוע בפני תלמידיו ותלמידי אביו, ועמד בדבריו על אחד ההבדלים בין משה רבנו לקורח. "משה רבנו נשאר במקומו עם האמת שלו. קורח רץ לשכנע ולכל אחד אמר מה שידע שהוא רוצה לשמוע"

הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק. צילום: שוקי לרר
הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק. צילום: שוקי לרר



ראש ישיבת בריסק הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק נשא בשבת דברים, ועמד בדבריו על אחד ההבדלים בין משה רבנו לקורח. "משה רבנו נשאר במקומו, קורח רץ לשכנע ולכל אחד אמר מה שידע שהוא רוצה לשמוע" אמר ראש הישיבה.

בשבת התקיימה שמחת השבע ברכות לבתו של הגרא"י סולובייצ'יק. בסעודה השלישית, בה נכחו תלמידיו ורבים מחשובי תלמידי אביו ראש ישיבת בריסק הגרי"ב סולובייצ'יק זצ"ל, נשא ראש הישיבה דברים על ענייני הפרשה וענייני דיומא.

ראש הישיבה עמד בדבריו על ההבדלים בין משה רבנו לקורח, "לחכמה יש מקום. משה רבנו היה איש החכמה ובתוך ביתו אמר את האמת שלו. בתוך הבית הכל היה ברור" אמר ראש הישיבה. "הוא לא הלך להסביר. הוא ישב בביתו והסביר לתלמידיו. הוא לא רץ לשכנע אנשים".

רק בתוך ביתו הוא הסביר לתלמידיו, אבל כשניסה למנוע את המחלוקת משום "אין מחזיקים במחלוקת" והלך לדתן ואבירם, הוא לא הלך להסביר אלא לנסות ולשכנעם להפסיק את המחלוקת, כי מנהיג לא צריך להסביר את מה שהוא עושה.

"אבל קורח כשחלק על משה רבנו, הלך לי"ב שבטים ולכל אחד ואחד הלך ומכר סיפורים אחרים ואמר לו מה שהוא רוצה לשמוע, לכל אחד אמר דברים אחרים".

"בגלל שמי שהולך בשקר ועושה מחלוקת על התורה והולך נגד האמת הולך בצורה כזאת של שכנוע ושקרים אבל צריך לדעת שבסוף כולם יודעים היכן האמת והיכן השקר" אמר ראש הישיבה, כך נודע ל'בחדרי חרדים' מנוכחים.

תלמידיו של הגרא"י סולוביי'ציק אומרים כי ראש הישיבה כיוון בדבריו על מי שהוא מכנה "הקנאים החדשים" כשהוא מרמז לתעשיית ה"פייק-ניוז" של הפלג כנגד גדולי ישראל, ולעובדה שגדולי ישראל סירבו להגיב לשקרי הפלג ולהיכנס עמם בדברים.



ראש הישיבה הידוע כמי שאכפת לו מאוד מהשקרים שמפיצים אנשי הפלג והתבטא כנגדם כי "אין גזירת גיוס אלא גזירת גיוס כספים", נוהג לכנות את אנשי הפלג, "הקנאים החדשים" כשהוא אומר: "זה לא קנאות, זה רשעות".
רבי אברהם יהושע סולובייציק קורח ועדתו משה רבנו הקנאים החדשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד