י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרשת UBS שווייץ: כתבי אישום מתגבשים נגד שמונה אנשי עסקים, עורכי דין ושכירים

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לחשודים בהעלמת הכנסות בשבעה תיקים שונים כי יש להם זכות לשימוע לפני הגשת כתב אישום ■ לפני שלוש שנים הצליחה רשות המסים לשים יד על רשימה של לקוחות ישראלים של בנק UBS שווייץ ובדקה האם הם דיווחו על החשבון

בנק UBS בשוויץ, צילום: רויטרס
בנק UBS בשוויץ, צילום: רויטרס



שמונה חשודים בשבעה תיקים שונים קיבלו לאחרונה הודעה מפרקליטות מיסוי וכלכלה כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בגין העלמת הכנסות פיננסיות מהשקעותיהם בבנק UBS שווייץ. בהתאם לחוק, אזרח ישראלי רשאי לנהל חשבון בנק בחו"ל אך עליו לדווח עליו ועל ההכנסות שהופקו בו (ריבית, דיווידנד, רווחי הון וכו') לרשות המסים.

מדובר באנשי עסקים, עורכי דין ושכירים, שנחשדים בהעלמת הכנסות פיננסיות בהיקף שנע בין מאות אלפי שקלים ל-5 מיליון שקל. הכספים המופקדים עצמם אינם חייבים במס (למשל כספי ירושה או מתנות) אך, לפי החשד, בעלי החשבון לא דיווחו על עצם החשבון ולא שילמו מס על הכנסות מריבית, דיווידנדים וניירות ערך.

לפני כשלוש שנים הצליחה רשות המסים לשים יד על רשימה של לקוחות בנק UBS בעקבות מעקב אחרי בעלים של רשת מרפאות שנפגשו בישראל עם יועץ ההשקעות שלהם, רוני אליאס, מהבנק השווייצי. המעקב אחריהם הוביל לאליאס, ולאחר חיפוש בחדר המלון שבו שהה בתל אביב, נמצאה במחשבו הרשימה של מאות ישראלים המחזיקים בחשבונות בלתי מדווחים בשווייץ. בפרשה זו כבר נחקרו ישראלים רבים והוגשו כתבי אישום.

התיקים נחקרו על ידי יחידת החקירות של פקיד שומה - חיפה והצפון ברשות המסים, ומטופלים ע"י עו"ד נגה בליקשטיין שחורי מפרקליטות מיסוי וכלכלה.
בנק UBS שוויץ הונאה העלמת מס רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד