כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

הדולר לאן? ואיפה אנחנו בסיפור? • מיוחד

המטבע האמריקאי עומד בפני קו שבירה משמעותי • אבי גליק מונה את היתרונות במצב הנוכחי • והכי חשוב: לעקוב אחרי המסחר ולבדוק האם המטבע הירוק יספק את הדרמה

הדולר בנפילה. צילום אילוסטרציה
הדולר בנפילה. צילום אילוסטרציה

כלכלנים מרגיעים, נגיד בנק ישראל מתערב במסחר באופן בוטה, היצואנים מזהירים - אבל שום דבר לא מועיל: השקל ממשיך לצמוח והדולר לעומתו ממשיך להתרסק.

היום (ג) כבר ירד הדולר לרמה של 3.523 שקל בלבד, רמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2008, כאשר שוק ההון כולו מצפה לראות האם ייחצה הרף של 3.5 שקלים כלפי מטה.

לפי הערכות, אם גם 'קו השבירה' הזה יחצה, אזי התרסקות טוטאלית של הדולר היא בלתי נמנעת, ולא מן הנמנע שהוא ירד עד ל-3 שקלים ואף למטה מזה.

אלא שיש להבחין בנתון אחד: כאשר נחצה קו שבירה משמעותי כל כך ומתחילה הידרדרות בערך הדולר ביחס לשקל, אין מדובר בירידה אמיתית בערכו של הדולר, אלא במשקיעים שמהמרים על השקל ויוצרים לו ביקוש לעומת הבריחה מהדולר.

לכן, יתכן ודווקא התרסקות כזו של הדולר טומנת בחובה הזדמנות לבצע רכש מאסיבי של דולרים עם סיום הקריסה, כדי לנצל את ה'תיקון' בערכו של הדולר שיתבצע בתקופה שאחרי.

הגורמים המובילים כרגע להיחלשות הדולר נעוצים בהיחלשותו הגלובלית של הדולר בסל המטבעות, כמו גם מציפיית המשקיעים להכרזת בנק ישראל על העלאת הריבית בשבוע הקרוב – צעד אותו יאלץ הנגיד לבצע בשל האינפלציה במשק – גם אם בחוסר חשק.

לסיום, מומלץ וראוי לעקוב אחרי המסחר בימים הקרובים ולצפות האם הדולר יספק את הדרמה הצפויה, או שמא יתחזק מעט וישמור על ערכו הממוצע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד