י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פגישת השר והגאב"ד: האם סערת העופות של 'העדה החרדית' חוזרת

לאחר פגישתו המפתיעה של השר אורי אריאל בביתו של גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס, בנושא הזריקות בעופות, מעלים רבנים שוב את הנושא הבעייתי של העופות שהוכשרו ע"י 'העדה' • "ייתכן שיצטרכו הגעלת כלים המונית", אומרים הרבנים

עופות. צילום: קובי גדעון - פלאש 90
עופות. צילום: קובי גדעון - פלאש 90



האם סערת טריפת העופות בצומת הגידים חוזרת שוב? לאחר פגישתו המפתיעה של שר החקלאות אורי אריאל בביתו של גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס, בנושא הזריקות בעופות, העלו שוב רבנים את הנושא הבעייתי של העופות שהוכשרו ע"י 'העדה החרדית', שבשונה מבשאר הכשרויות - הורו לבצע את הזריקות בשוקיים, מה שיוצר בעיה בכשרות העוף בצומת הגידים.

נתן נתנזון, מקורבו של השר אריאל שהתלווה לפגישה, סיפר לאחר מכן כי מדובר בפגישה של הכרת תודה של הגאב"ד לשר על נושא החיסונים שהעופות מקבלים והבעיות שנוצרו, וכי לאור בקשתם של אנשי ועד השחיטה השר פנה לשירות הוטרינרי שתחת משרד החקלאות לבדוק חלופה של חיסונים. נתנזון טען כי אכן השר פעל בעניין, נפגש עם הוטרינר הראשי של בריאות העוף, ויצא לתהליך ניסוי. לדברי נתנזון, הבעיה נפתרה.



השר אריאל בביקור אצל הרב וייסצילום: השר אריאל בביקור אצל הרב וייס
השר אריאל בביקור אצל הרב וייס


כזכור, לפני כשנה וחצי יצא השוחט המפורסם הגאון הרב נחום יברוב במתקפה חריפה נגד שחיטת העופות של 'העדה החרדית'. לדבריו, בעיית הטריפות בצומת הגידים נגרמה בין היתר מהחומר המוזרק נגרמו הרבה טריפות, היות והחומר המוזרק בשוקיים של העופות לא נספג בבשר וחלחל לעבר הגידים, דבר שיצר טריפות ברבים מהעופות.

בעקבות הסערה שפרצה, עליה דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', נאלצו בעלי אולמות ומוסדות, לא לאכול את העופות של 'העדה החרדית' ורבים קיימו שמחות רק באכילת דגים.

מספר שוחטים עמם שוחחנו בימים האחרונים, העלו שוב את הנושא. לדבריהם: "עצם זה שהעדה החרדית מקבלת שר ציוני ומנסה להחליף את הזריקות בעופות בשיטת תרסיס כמו בחוץ לארץ, בעצם יש כאן הודאה של ועד השחיטה שלהם על כך שלמפרע חלק מהעופות טרפים והם מחפשים אופציה אחרת לזריקות שמטריפות את העופות". לדבריהם: "ייתכן שיצטרכו פה הגעלת כלים המונית".

כך או כך. בימים הקרובים, אומרים הרבנים, יתפרסמו מכתבים שיעלו שוב את הבעיות בנושא הזריקות.
העדה החרדית שחיטה עופות אורי אריאל זריקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד