כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

חפציבה 2? • בחסות העירייה: המשפחות פלשו לדירות

חברת 'נאות הפסגה' סופגת זעזועים: איומים מהבנקים והתפטרות המנכ"ל • הרוכשים במודיעין עילית לא לוקחים סיכון: הם פלשו לדירותיהם - והעירייה בונה להם מדרגות

הפולשים יסולקו? חפציבה. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הפולשים יסולקו? חפציבה. צילום ארכיון: בחדרי חרדים



משפחות חרדיות רבות, שרכשו דירות במודיעין עילית מחברת נאות הפסגה, פלשו לבניינים הנמצאים בשלבי ביצוע מתקדמים. זאת על רקע הקשיים הכלכליים של החברה שנחשפו בימים האחרונים.

עיריית מודיעין עילית סייעה לפלישתם הלא-חוקית של האברכים.

מחלקת איכות הסביבה של העירייה, החלה היום (ג) בהתקנת מדרגות למען דיירי הבניינים.

יחד עם זאת, קיים סיכוי גדול כי התושבים יפונו כבר בימים הקרובים מדירותיהם. "הפלישה היא פעולה חריגה מאד בתחום המשפט", אומר עו"ד צפריר אוסטשינסקי. "בנסיבות קיצוניות כמו אלו- שאנשים מרגישים שההסכם איתם הופר ויש להם סיכוי קלוש לקבל את הדירה - יכול להיות סיכוי לא גדול שהפלישה תקבל גיבוי משפטי.

"עדיין זה חייב להיות הליך מושלם. אחרת, הם יפונו מהדירות שלהם", מסכם אוסטשינסקי.

כזכור, בפעם הקודמת כאשר פלשו משפחות לדירותיהן, שלחה החברה מאבטחים שמנעו את כניסתן. הפעם, נמנעה החברה מלעשות כן, מה שאולי מסמל את רצון החברה במצב הקיים.

החברה הודיעה בתגובה כי העבירה את דבר הפלישה לבנק ירושלים המלווה את הפרויקט, לראש- העירייה, יעקב גוטרמן, למהנדסת העיר וכן הוגשה תלונה במשטרת ישראל.

התפטרות מיידית

החברה הודיעה כי קיבלה היום (ג') מכתב מבנק הפועלים, בו היא מתבקשת לפרוע את יתרת החוב על סך של כ-8 מיליון שקלים בתוך 14 ימים. "בתום המועד האמור יועמד החוב לפרעון מיידי", כך על-פי מכתב הדרישה.

אם לא די בפלישת הרוכשים למתחם, נרשם זעזוע נוסף: מנכ"ל החברה, אמיר זקן, התפטר. גורמים המעורבים בעניין מספרים כי הקפאת הבנייה במודיעין עילית היא שגרמה לשבירתו של זקן.

"במצב של חוסר אמצעי מימון לחברה ובתנאים שנוצרו אין ביכולתי להמשיך להפעיל את החברה ואני מודיע בזאת על התפטרותי שתכנס לתוקף מיידי", מסר אתמול זקן והבטיח: "אסייע בהעברה מסודרת של ניהול החברה לידי בעל תפקיד שצפוי להתמנות לה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד